Na razie oddana do użytku została jedna jezdnia, na której ruch odbywa się w obu kierunkach. Zapewnione zostały też tymczasowe zatoki autobusowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną pomiędzy nimi - podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Na węźle Lubelska zaawansowanie prac sięga 73 proc. Termin zakończenia prac to marzec 2021 r.
Na sąsiednim węźle Góraszka zostanie uruchomiony przejazd na ciągu głównym obiema jezdniami, a za węzłem ruch z powrotem zostanie przekierowany na jedną jezdnię. Taka zmiana ułatwi przejazd, bo kierowcy nie będą korzystali już z krętej, dotychczasowej drogi objazdowej.
Po wprowadzeniu nowej organizacji ruchu wykonawca przystąpi do rozbiórki ok. 300-metrowego odcinka starej DK17 i budowy nowej nawierzchni z betonu cementowego. Będzie mógł też dokończyć prace na łącznicach, przez które przebiegał objazd.
Na pozostałych dwóch odcinkach S17 od węzła Lubelska do końca obwodnicy Kołbieli inwestycja jest zaawansowana w zakresie robót na poziomie ok. 82 proc. W ostatnim czasie wykonawca kontynuował prace przy układaniu nawierzchni w ciągu trasy głównej, budowane są drogi dojazdowe i serwisowe.
Trwają również roboty wykończeniowe przy obiektach inżynierskich, trwa budowa kanalizacji deszczowej i zbiorników retencyjnych. Montowane jest ogrodzenie, instalowane są bariery i ekrany akustyczne, a także oznakowanie pionowe i malowane są znaki poziome.
Prace przy budowie dwóch odcinków realizacyjnych zakończą się w czwartym kwartale tego roku, ale w wakacje wykonawca planuje udostępnić obie jezdnie budowanej drogi S17 na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu, co znacznie usprawni ruch między Lublinem a Warszawą.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl