- Jesteśmy pełni optymizmu, bo w drugiej połowie tego roku wykonawcy znajdujących się na południe od Bydgoszczy odcinków 5, 6 i 7 będą je oddawać do użytku - mówi "Gazecie Pomorskiej" Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak podkreśla przedstawiciel GDDKiA, zaawansowanie prac na tych odcinkach przekracza 60 procent i "gdy tylko zima odpuści, prace zostaną zintensyfikowane". Okoński podkreśla, że droga ekspresowa S5 to najważniejsza inwestycja w Kujawsko-Pomorskiem.
Kujawsko-pomorska eskpresówka S5 będzie liczyć 130 km. Trsa została podzielona na 7 odcinków inwestycyjnych, obejmujących obwodnicę Bydgoszczy i odcinki w kierunku Poznania oraz Grudziądza.
GDDKiA planuje, że zostaną oddane do użytku fragmenty: Białe Błota - Szubin o długości ok. 9,8 km, Szubin - Jaroszewo o długości ok. 19,3 km, Jaroszewo - Mielno o długości ok. 25,1 km, Maksymilianowo - Tryszczyn o długości ok. 8,5 km, Poznań - Wronczyn o długości ok. 15,9 km, Wronczyn - Kościan Południe o długości ok. 18,9 km i Kościan Południe - Radomicko o długości ok. 15,7 km.
Przykładowe ceny za budowę poszczególnych odcinków S5 to: odcinka Białe Błota - Szubin - 259,9 mln zł brutto, Szubin - Jaroszewo - 352 mln zł brutto, Jaroszewo - granica województwa - 421,8 mln zł brutto.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl