Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Nowe trasy, szybsze pociągi. PKP PLK modernizuje linie kolejowe w całej Polsce

31
Podziel się:

Ponad 3,7 tys. nowych torów, kilkaset zmodernizowanych peronów i kilkanaście miast, do których wróciły pociągi. Wart 76 mld zł Krajowy Program Kolejowy wkracza w decydującą fazę.

Nowe trasy, szybsze pociągi. PKP PLK modernizuje linie kolejowe w całej Polsce
(iStock.com)

Po 19 latach 73-tysięczny Lubin znów ma regularne połączenia z Legnicą i Wrocławiem. Pociągi wróciły też na trasę między Słupskiem a Ustką (dotychczas 16-kilometrowy odcinek pokonywały jedynie w miesiącach letnich). PKP PLK zmodernizowało również m.in. linię Szczytno-Pisz-Ełk, dzięki czemu pociągi pasażerskie mogą zwiększyć prędkość do 120 km/h. Czas przejazdu ze Szczytna do Ełku skrócił się o połowę, z około 3 godzin do 1,5 godziny.

Szybciej między dużymi miastami

– Prowadzone przez nas modernizacje wpływają przede wszystkim na poprawę dostępności kolei, co w najbliższych latach będzie jeszcze bardziej odczuwalne. Nowa infrastruktura i szybszy czas przejazdu, to główny cel Krajowego Programu Kolejowego. Skrócimy podróż między dużymi ośrodkami, poprawimy też prędkość handlową w ruchu towarowym – zapowiada Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Realizacja wieloletniego Krajowego Programu Kolejowego pozwoliła na wymianę już ponad 3,7 tys. km torów, ponad 3 tys. zabudowanych rozjazdów oraz modernizację kilkuset peronów. PKP PLK wybudowało też kilkadziesiąt nowych peronów, m.in. w Lublinie, Nysie, Olsztynie czy Ustce.

Modernizacja z zachowaniem ruchu pociągów

– Przy tak dużej skali prac codziennie dochodzi do kilkuset zamknięć torowych, dwukrotnie więcej niż jeszcze dwa lata temu. Pomimo tego zwiększyliśmy jeszcze liczbę kursujących pociągów. I to jest prawdziwe wyzwanie: modernizujemy linie kolejowe i jednocześnie zachowujemy ruch pociągów – zwraca uwagę Ireneusz Merchel.

Realizacja Krajowego Programu Kolejowego (łącznie ponad 230 projektów inwestycyjnych) ma się zakończyć do 2023 roku.

oprac. Monika Rosmanowska

Artykuł powstał we współpracy z PKP PLK

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(31)
WYRÓŻNIONE
Gosc
5 lata temu
Kolej to przyszlosc miedzy lotem a koleja najszybsze polaczenia tego nie da nam samochod ani autobus.Na drogach jest ciasno i duzo zanieczyszczenia oby bylo jak najszybciej super na zachodzie to funkcjonuje bardzo dobrze.
Ja
5 lata temu
To po to poprzedni rząd likwidował połączenia żeby obecny odbudował i zmodernizował?
jozef1
5 lata temu
z warszawy do Lublina po modernizacji wloka sie tak samo ,jak po starych torach.To po co te remonty?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (31)
Edi
5 lata temu
A jak jestem za. Podróż z Katowic do Warszawy rewelacja. Szybko i wygodnie. Po co katować się w aucie.
Lubsko czeka
5 lata temu
Kiedy kolej wróci do Lubska ja się pytam?
norbi
5 lata temu
lublin -warszawa , pociag przed modernizacja torow 2.15 h po 2.45 ....
Ala
5 lata temu
W lipcu jechałam z Kołobrzegu do Kielc pociągiem (pierwszy raz od 31 lat), nigdy więcej! Nic się nie zmienił, a wręcz przeciwnie było jeszcze gorzej niż 31 lat temu, całą trasę nie było nawet światła w wagonie - to nie żart!
rw
5 lata temu
wydali gigantyczne pieniadze na modernizacje trasy Ustka-Slupsk,a teraz jest 2-3 pasazerow.Super inwestycja
...
Następna strona