Zdarzają się sytuację, że podczas podróży pociągiem możemy przez roztargnienie zapomnieć bagażu, czapki, czy z kieszeni może wypaść portfel. Wówczas musieliśmy dzwonić na infolinię w poszukiwaniu zguby.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
PKP Intercity uruchamia nową stronę
Teraz jednak PKP Intercity wprowadziło spore ułatwienie, gdyż uruchomiło specjalną na stronę, na której znajduje się wykaz rzeczy znalezionych. Wykaz ten przedstawia listę rzeczy, które zostały znalezione w pociągach PKP wraz z datą, numerem pociągu oraz lokalizacją zguby.
PKP przypomina, że pozostawiony bagaż, czy inną zgubę należy odebrać w ciągu 3 dni od daty zdeponowania go w wyznaczonym punkcie. Jeśli jednak nie możemy tego zrobić, wówczas powinniśmy zadzwonić do wskazanego punktu, aby ustalić późniejszy termin odbioru.
Pod koniec 2023 r. PKP Intercity wprowadziło graficzną rezerwację miejsc. Od połowy grudnia jest ona dostępna we wszystkich pociągach krajowych. Z graficznej rezerwacji miejsc pasażerowie mogą skorzystać podczas zakupu biletów na stronie internetowej przewoźnika lub kupując bilety poprzez aplikację mobilną PKP Intercity.
Graficzna rezerwacja miejsc to funkcjonalność znana podróżnym m.in. z linii lotniczych. Pozwala wybrać konkretne miejsce w wagonie czy sprawdzić frekwencję w danym pociągu.