Trudny biznes, wymagający klient
Według danych z raportu Związku Polskiego Leasingu za 2022 r., Polska została sklasyfikowana jako 5. rynek usług leasingowych w Europie, ze zdecydowanie najbardziej dynamiczną krzywą wzrostu.
W ciągu ostatnich 18 lat polski rynek leasingu zwiększył swoją wartość ponad sześciokrotnie – od 16 mld zł w 2005 roku do 102 mld zł w 2023 roku, notując średni roczny wzrost na poziomie ponad 10 proc.
Na tak ekspansywnym rynku efektywnie rywalizować mogą tylko te podmioty, które są w stanie wyjść naprzeciw oczekiwaniom coraz bardziej wymagających Klientów. O jakich wymaganiach mowa? Lista życzeń z pewnością jest długa i w znacznym stopniu zależy od indywidualnych preferencji biznesowych, ale można wyodrębnić kilka powtarzających się elementów.
Współcześni klienci firm leasingowych oczekują nie tylko atrakcyjnych warunków finansowych, ale także kompleksowej obsługi, nowoczesnych rozwiązań i elastycznego podejścia.
Co kryje się za tymi określeniami? Atrakcyjnych warunków finansowych tłumaczyć nikomu nie trzeba – im jest taniej, tym lepiej. Na niskiej racie zależy i klientom indywidualnym, i klientom biznesowym.
Termin "kompleksowa obsługa" oznacza z kolei nie tylko samo sfinansowanie zakupu samochodu (lub innego środka trwałego), ale również zapewnienie dodatkowych korzyści, wśród których można wymienić: ochronę ubezpieczeniową – wynikającą z ubezpieczeń komunikacyjnych, majątkowych oraz assistance.
Nowoczesne rozwiązania to nic innego jak przyspieszenie procesu oceny klienta wnioskującego o zawarcie umowy i zestaw narzędzi, za pomocą których dochodzi w ogóle do kontaktu pomiędzy stronami. Czytaj – portale, aplikacje, czaty. Czas to pieniądz, zwłaszcza w biznesie. Leasingobiorcy cenią procesy, które są szybkie, przejrzyste i minimalizują biurokrację. I najlepiej są w znacznej mierze przeprowadzone przez Internet.
Coraz częściej o wyborze firmy finansującej decyduje jego poziom zaawansowania cyfrowego. Oferenci dysponujący intuicyjnymi systemami do zarządzania zobowiązaniami leasingowym, które pozwalają śledzić przebieg zawartych umów, dotyczące tych umów harmonogramy płatności i dokumenty umowne w czasie rzeczywistym, zyskują znaczną przewagę.
Nowoczesna oferta Nest Lease
Nest Lease zamierza w 100 proc. wpisać się w te wymagania. Nowy gracz na rynku oferuje kompleksowe rozwiązania finansowe dla firm z różnych sektorów gospodarki. W ofercie znajdują się:
- leasing operacyjny i finansowy,
- pożyczki leasingowe,
służące finansowaniu pojazdów osobowych i ciężarowych, maszyn budowlanych, rolniczych, sprzętu medycznego i przemysłowego.
Co warte odnotowania, dzięki ścisłej współpracy z Nest Ubezpieczenia – spółką zależną od Nest Leasing S.A., klienci mogą skorzystać z szerokiego wachlarza pakietów ubezpieczeniowych – dzięki temu załatwimy wszystkie formalności w jednym miejscu.
Lech Stabiszewski, pełniący obowiązki prezesa zarządu Nest Lease., podkreśla:
- Chcemy być dla klientów partnerem pierwszego wyboru. Opieramy nasze działania na zaufaniu, innowacjach i budowaniu długotrwałych relacji biznesowych.
Nowy leasingodawca na rynku bardzo dużą wagę przykłada do innowacyjności swoich usług. Firma planuje uruchomienie wirtualnego portalu klienta, który będzie centralnym punktem obsługi użytkowników. Dzięki niemu przedsiębiorcy zyskają dostęp do:
- przeglądu umów i wynikających z nich zobowiązań,
- zarządzania harmonogramami płatności,
- składania wniosków i zgłoszeń online,
- przechowywania i zarządzania dokumentacją leasingową w jednym miejscu.
Takie podejście pozwoli wszystkim zainteresowanym nie tylko zaoszczędzić czas, lecz także uprości większość procesów (kontakt z obsługą, przyznanie finansowania, gromadzenie dokumentów). Zdaniem decydentów Nest Lease, ma być to szczególnie istotne w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym.
Michał Nowak, Wiceprezes Zarządu, podkreśla: - Zwinność i szybkie tempo działania to nasze główne atuty. Dynamicznie reagujemy na potrzeby klientów, zachowując najwyższy poziom bezpieczeństwa.
Nowy gracz na rynku leasingowym zaplanował bardzo mocny start swojej działalności – od początku do dyspozycji klientów jest 13 oddziałów zlokalizowanych w najważniejszych miastach Polski. Firma chce być blisko swoich klientów niezależnie od regionu, w którym działają.
Jednym z głównych celów biznesowych nowego leasingodawcy jest budowanie długofalowych relacji z klientami i partnerami, takimi jak dealerzy samochodów, dostawcy maszyn budowlanych, rolniczych czy sprzętu medycznego.
W perspektywie długoterminowej projekt zamierza zgarnąć spory kawałek leasingowego tortu i uplasować się w rynkowej czołówce, a jak już wiemy – całkiem duży ten tort. Pomóc ma w tym absolutnie najwyższa jakość obsługi klienta, zarówno na poziomie relacji personalnych, jak i w dziedzinie wykorzystywanych technologii.
Trzeba przyznać, że wszystko to brzmi bardzo obiecująco. Jak będzie faktycznie, wyjdzie oczywiście "w praniu". Jedno jest pewne – pojawienie się dużego podmiotu leasingowego na rynku może być dla wszystkich potencjalnych klientów tylko korzystne. Ceny nigdy jeszcze nie urosły od nadmiaru konkurencji, prawda?
Nest Lease jest częścią grupy Nest Bank.
Płatna współpraca z Nest Lease