Firma Bird w Poznaniu zaoferowała model Bird One - specjalnie skonstruowany jeździk znacznie bardziej wytrzymały niż dotychczasowe, który premierę w USA miał trzy miesiące temu. Jednak wraz z Bird One mogą pojawić się inne zmiany na rynku. Jak bowiem zauważa "Rzeczpospolita", właśnie w Stanach Zjednoczonych trwają testy miesięcznych subskrypcji.
Ekonomia subskrypcji - trend, po który sięgają z powodzeniem Netflix czy Spotify - teraz dopadł branżę mobilności miejskiej, zauważa "Rzeczpospolita". Właśnie Bird, na razie testowo w San Francisco i Barcelonie, wdrożył usługę abonamentową. Za stałą opłatę miesięczną użytkownicy otrzymują możliwość nielimitowanych przejazdów.
W Poznaniu na razie usługi abonamentowej nie będzie, ale jak dodaje gazeta, to raczej kwestia czasu.
Rozwiązanie podobne jak Bird testują w USA też Uber oraz Lyft. Za miesięczną opłatę użytkownicy zyskują dostęp do usług wliczonych w pakiet.
Abonament w usługach transportowych funkcjonuje z powodzeniem w BlaBlaCar - u nas już od trzech lat.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl