Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Nowy prom napędzany LNG. "Wejdzie do eksploatacji jeszcze w lipcu"

11
Podziel się:

- Wszystko wskazuje, że napędzany LNG nowy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej "Varsovia" wejdzie do eksploatacji na trasie Ystad-Świnoujście jeszcze w lipcu 2024 r. - ocenił wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.

Nowy prom napędzany LNG. "Wejdzie do eksploatacji jeszcze w lipcu"
Napędzany LNG nowy prom "Varsovia" ma wejść do eksloatacji jeszcze w lipcu (East News, Gerard/Reporter)

Jak poinformowało MI, Marchewka w piątek rozmawiał z Dyrektorem Zarządzającym szwedzkiego Portu Ystad, Björnem Boströmem na temat wyzwań w realizacji umowy w ramach projektu CEF-T "Cargo capacity upgrade and LNG bunkering Świnoujście - Ystad maritime link".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Polacy kupują auta premium na potęgę" tego nie ma w żadnym kraju w Europie - Kamil Makula

Celem tego projektu jest zwiększenie przepustowości oraz poprawa efektywności środowiskowej dzięki wprowadzeniu na linię Świnoujście-Ystad promów z napędem LNG wraz z zapewnieniem dostępu do bunkrowania LNG.

Wszystko wskazuje na to, że nowy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej "Varsovia" wejdzie do eksploatacji na trasie Ystad-Świnoujście jeszcze w lipcu 2024 r. Obecnie płynie w kierunku Morza Bałtyckiego. Nie mam wątpliwości, że wymiernie przyczyni się to do wzmocnienia relacji polsko-szwedzkich - stwierdził Marchewka cytowany w komunikacie resortu.

Marchewka zapewnił, że MI jest zaangażowane i otwarte na rozmowy dotyczące realizacji umowy w ramach projektu "Cargo capacity upgrade and LNG bunkering. Świnoujście-Ystad maritime link". - Podejmujemy wszelkie możliwe działania, aby podmioty pozostające w nadzorze naszego ministerstwa maksymalizowały wykorzystanie swoich możliwości oraz synergii wynikających z działalności w jednej branży - powiedział Marchewka.

W 2018 r. roku Polska Żegluga Bałtycka przystąpiła na podstawie umowy (Grant Agreement - GA) do projektu CEF-T, prowadzonego przez Europejską Agencję Wykonawczą ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA). Obecnie beneficjentami tego projektu są Gmina Ystad, Port Szczecin-Świnoujście (który zastąpił GAZ System SA) oraz Polska Żegluga Bałtycka.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(11)
WYRÓŻNIONE
Redaktor
5 miesięcy temu
Na zdjęciu prom Bielik, który nigdy nie wypływa w morze. Brawo redaktorzy;) Głupoty takie serwujecie czytelnikom
osiem
5 miesięcy temu
Kliniczny, modelowy przykład urzędniczego bełkotu, korporacyjnej nowomowy cyt: " Podejmujemy wszelkie możliwe działania, aby podmioty pozostające w nadzorze naszego ministerstwa maksymalizowały wykorzystanie swoich możliwości oraz synergii wynikających z działalności w jednej branży - powiedział Marchewka." . . . . . Co powoduje takie odmóżdżanie dorosłego człowieka?
Prezydent2025
5 miesięcy temu
Przypomnijmy. Cała EUropa importuje że Wschodu ogromne ilości gazu ziemnego w postaci LNG i nawozów azotowych oraz bez ograniczeń handluje towarami rolnymi oraz maszynami rolniczymi.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (11)
CHOLERA!
5 miesięcy temu
Znowu wina PISu!
andy
5 miesięcy temu
A nie lepiej by było prom rowerowy uruchomić na tej trasie ?! Tanio i ekologicznie!!!
Redaktor
5 miesięcy temu
Na zdjęciu prom Bielik, który nigdy nie wypływa w morze. Brawo redaktorzy;) Głupoty takie serwujecie czytelnikom
Redaktor
5 miesięcy temu
Na zdjęciu prom Bielik, który nigdy nie wypływa w morze. Brawo redaktorzy;) Głupoty takie serwujecie czytelnikom
obserwator
5 miesięcy temu
Aż dziwne, że nie postawili na ekologiczne wiosła.