Marcowa korekta rozkładu jest pierwszą, ale na pewno nie ostatnią w tym roku. Odpowiada za to szereg inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Wszystko w myśl zasady, że musi być przez lat parę źle, żeby wreszcie mogło być lepiej.
Co więc kolejarze zamkną, a gdzie otworzą? Spółka PKP PLKw specjalnym komunikacie , że po korekcie już 25 marca pociągi wrócą na trasę Wrocław – Krotoszyn. Tam właśnie udało się wreszcie ukończyć remont 40 km torów od stacji Grabowno Wielkie – Zduny.
Z kolei, całkiem nowe perony przywitają pasażerów na trasie z Warszawy do Białegostoku. Po remoncie oddane do użytku będą stacje: Małkinia i Sadowne oraz przystanki: Prostyń, Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie.
Korekta uruchamia też nową trasę: Sadowne Węgrowskie – Czyżew. Tam pociągi pojadą po nowym torze, a prace przeniosą się na drugi tor. Podróżni przejadą też zupełnie nowym mostem na Bugu.
Farba pachną również perony na trasie Jaworzno Szczakowa – Trzebinia (Jaworzno Ciężkowice oraz Balin), w Otwocku oraz na stacji Szczecin Główny.
PKP PLK poinformowała również, że w marcu wrócą bezpośrednie połączenia z Radomia do Dęblina. Z kolei w Nowym Dworze Mazowieckim, będą zmiany w komunikacji lokalnej i dalekobieżnej.
W niedzielę 10 marca ruszy też kolejny etap modernizacji linii Warszawa – Radom. Remontowany będzie odcinek Warka-Radom. Dlatego między Strzyżyną a Radomiem pociągi zastąpią autobusy.
Nadal ciężko będzie w Krakowie. Utrzymana będzie przerwa w kursowaniu pociągów w dni robocze, na odcinku Podłęże – Kraków Główny. Między 9:50 a 14:30. tylko niektóre składy przebiją się przez Kraków Olszę.
Żeby się w tym zamieszaniu nie pogubić najlepiej sprawdzić interesujące nas połączenia na "Portalu pasażera". Z zawartych tam informacji dowiemy się, w jakim realnym czasie w trakcie prowadzonych remontów na torach, dojedziemy do wybranej stacji.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl