W ciągu ostatnich tygodni nowy dyrektor generalny CNN odbył spotkania z pracownikami, których tematem miało być używanie nagłówka "Breaking News" (w Polsce znane jako "pilne" czy "z ostatniej chwili"). Jak podaje CNBC, Licht poprosił szefa biura CNN Sama Feista, aby pokierował zespołem, który stworzy szczegółowe wytyczne co do zasad używania tego transparentu.
"Breaking News" ma oznaczać coś wielkiego
Alex Sherman, autor artykułu, dotarł do notatki, która brzmiała: "to świetny punkt wyjścia do tego, by 'Breaking news' oznaczało, że dzieje się coś wielkiego".
Jesteśmy ludźmi, którzy mówią prawdę i skupiają się na informowaniu, a nie alarmowaniu naszych widzów. Już teraz w naszych programach można zauważyć znacznie więcej banerów z napisem "Breaking News". Ton naszego głosu musi to odzwierciedlać - napisano w notatce.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Decyzja nowego dyrektora to zdaniem CNBC pierwsza znacząca zmiana programowa. Discovery Chief Executive David Zaslav i członek zarządu John Malone powiedzieli, że CNN powinno kłaść nacisk na dziennikarstwo zamiast sensacji.
Chciałbym zobaczyć, jak CNN wraca do dziennikarstwa, od którego zaczynało - powiedział Malone w listopadzie dla CNBC.
Nowa strategia CNN
Licht w rozmowie z pracownikami przekazał również, że zamierza zmienić strukturę organizacyjną w firmie.
Jak podaje CNBC, poprzedni szef CNN Jeff Zucker odszedł w lutym po ujawnieniu związku z szefową marketingu Allison Gollust, która również opuściła firmę. Następnie w kwietniu WarnerMedia połączyło się z Discovery, co spowodowało szybką likwidację serwisu streamingowego CNN+.
To nie koniec zmian w CNN. Meredith Artley, szefowa redakcji cyfrowej telewizji, ogłosiła swoje odejście w zeszłym miesiącu i zostanie zastąpiona przez Marcusa Mabry'ego.
- Wiem, że ta organizacja przeszła ogromne zmiany - powiedział Licht. - Podchodzę do tego procesu powoli i z rozwagą, przyglądając się wszystkim elementom działalności. Dokonamy zmian tam, gdzie będzie to miało sens, aby jak najlepiej służyć naszym ludziom i biznesowi - podał, o czym pisał CNBC.