Według informacji "Rzeczpospolitej" w listopadzie i grudniu 2024 roku sieć dyskontów niespożywczych MR.DYI planuje otworzyć cztery nowe punkty sprzedaży: w Zabrzu, Krakowie, Piotrkowie Trybunalskim i Bielsku-Białej. Polska zostanie trzynastym krajem na świecie, a trzecim w Europie, w którym pojawią się sklepy pod tym szyldem.
Na całym świecie azjatycka sieć MR.DIY posiada ponad 4 tys. sklepów. Działają one w 12 krajach, m.in. w Tajlandii, Brunei, Indonezji, Singapurze, Filipinach, Wietnamie, Turcji oraz Hiszpanii.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
MR.DIY oferuje około 20 tys. produktów, podzielonych na dziesięć głównych kategorii: sprzęt, artykuły gospodarstwa domowego, sprzęt elektryczny, wyposażenie wnętrz, akcesoria samochodowe, artykuły papiernicze i sportowe, zabawki, prezenty, akcesoria komputerowe i mobilne oraz biżuterię i kosmetyki. Sieć promuje się hasłem "Always low prices" (tł. "Zawsze niskie ceny").
Plany ekspansji MR.DIY
Do końca pierwszego kwartału 2025 roku, MR.DIY zamierza otworzyć w Polsce łącznie dziesięć nowych sklepów. Leo Gan, odpowiedzialna za rozwój sieci, w rozmowie z dziennikiem podkreśliła, że rozwój malezyjskiej marki przyniesie klientom większy wybór jakościowego asortymentu. Ma także stworzyć nowe miejsca pracy, co pozytywnie wpłynie na lokalne rynki.
Jak zauważa "Rzeczpospolita", MR.DIY zamierza konkurować nie tylko z popularnymi sklepami z kategorii dom i ogród, takimi jak Castorama, czy Leroy Merlin. Malezyjska sieć planuje rywalizować także z licznymi dyskontami przemysłowymi, wśród których znajdują się Pepco, Action, Woolworth oraz Dealz.
Powrót amerykańskiej marki GAP
Nie tylko MR.DIY ma plany związane z polskim rynkiem. Po prawie dziesięciu latach przerwy, na Wisłę wróciła amerykańska marka odzieżowa GAP. 7 września 2024 roku, pierwszy sklep tej sieci został otwarty w Designer Outlet Warszawa.
Polska dołączyła tym samym do krajów Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie GAP jest już obecny - Czech, Słowacji i Węgier.