W czerwcu GDDKiA odstąpiła ona od umowy z dotychczasowym wykonawcą16-km trasy łączącej Poznań z Wrocławiem.
Wykonawca, konsorcjum, któremu przewodziła firma Toto Costruzioni Generali, na czerwca powiadomił GDDKiA, że odstępuje od kontraktu. Mimo wezwania nie powrócił na plac budowy; ostatecznie odstąpiono od umowy z wykonawcą – informuje PAP.
Pierwotnie odcinek S5 między Poznaniem a Wronczynem miał być gotowy w listopadzie 2017 r.
Wykonawcy schodzą z dróg. Nie ma kim ich zastąpić
Alina Cieślak z poznańskiego oddziału GDDKiA poinformowała PAP, że pod koniec roku kierowcy będą mieli do dyspozycji obie jezdnie S5 Poznań - Wronczyn w standardzie drogi ekspresowej.
- Po tym jak odstąpiliśmy od umowy z wykonawcą, przejęliśmy ochronę placu budowy oraz utrzymanie tymczasowej organizacji ruchu. Powierzyliśmy wykonanie kluczowych robót nowym wykonawcom. Trwa inwentaryzacja wykonanych robót oraz zgromadzonych materiałów budowlanych. Wszystko po to, aby w IV kwartale obie jezdnie zostały udostępnione dla kierowców w standardzie drogi ekspresowej - poinformowała.
*Przeczytaj: Bez korków nad morze i szybciej w góry. Oto drogowe inwestycje, na które czekają kierowcy *
Pozostałe dwa odcinki S5 przebiegające przez województwo wielkopolskie od Wronczyna poprzez Kościan do Radomicka o łącznej długości około 35 kilometrów, planowane są do oddania do ruchu również w IV kwartale tego roku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl