Kolejne firmy decydują się na prowadzenie obowiązkowych szczepień wśród pracowników. Ostatnio taką decyzję podjęła amerykańska sieć Walmart oraz słynny koncern Walt Disney Company - donosi "The New York Times".
Walmart, największy prywatny pracodawca w USA, który zatrudnia prawie 1,6 mln pracowników, zapowiedział, że szczepionki będą obowiązkowe dla pracowników w centrali oraz menedżerów, którzy podróżują po Stanach Zjednoczonych.
Obowiązek nie obejmie jednak pracowników sklepów ani magazynów sieci sklepów. - Dajmy przykład - stwierdził cytowany przez "NYT" dyrektor generalny Walmart, Doug McMillon. - Uważamy, że mamy do odegrania ważną rolę i wierzymy, że wymóg szczepień dla naszych przywódców jest kluczem do zakończenia tej pandemii.
Jak pisze amerykański dziennik, Walmart nie podał jednak szczegółowej liczby pracowników objętych obowiązkiem zaszczepienia. Nie odpowiedział też na prośbę o komentarz "NYT", dlaczego nie wszyscy pracownicy zostali objęci obowiązkiem szczepienia.
Również inny amerykański gigant wprowadza obligatoryjne szczepienia. Disney zapowiedział, że zarówno etatowi jak i zatrudnieni na innych umowach pracownicy w jego amerykańskich zakładach muszą być w pełni zaszczepieni.
Koncern daje czas wszystkim zatrudnionym na uzupełnienie szczepień. Mają na to 60 dni. Wymogiem dla nowych pracowników będzie zaświadczenie o pełnym zaszczepieniu przeciw COVID-19.