Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

Od dziś podwyżki cen biletów PKP Intercity. PiS chce wyjaśnień od przewoźnika

19
Podziel się:

Nikt nie lubi podwyżek, obywatele też. Na pewno ta sprawa powinna być wyjaśniona i zwrócę się z takim pytaniem do PKP - powiedział Rafał Bochenek, rzecznik klubu PiS. Państwowy przewoźnik podniósł ceny biletów średnio o 18 proc. Nowy cennik wszedł w życie w środę 11 stycznia.

Od dziś podwyżki cen biletów PKP Intercity. PiS chce wyjaśnień od przewoźnika
PKP Intercity to państwowy przewoźnik kolejowy. Obsługuje połączenia międzymiastowe i międzynarodowe (Adobe Stock, Tomasz Warszewski)

Jak odczuli Państwo podwyżkę PKP Intercity? Zachęcamy do wysyłania biletów sprzed i po 11 stycznia 2023 r. na dziejesie.wp.pl

Od 11 stycznia w PKP Intercity obowiązuje nowy cennik biletów kolejowych. Za przejazd Pendolino podróżni zapłacą 17,8 proc. więcej, a bilety na podróż składami Express InterCity podrożeją o 17,4 proc. Bilety na przejazdy TLK podrożały o 11 proc., a bilety odcinkowe przeciętnie o 10 proc. Decyzja państwowego przewoźnika wzbudziła kontrowersje. W opinii ekspertów nie da się jej obronić.

Ceny biletów wzrosną bardziej niż VAT na paliwa i inflacja. Na tej podwyżce skorzystają jedynie kierowcy. Spółka PKP Intercity nie dopuszcza na rynku żadnej konkurencji i nagle wprowadza się skokowe podwyżki cen? Straci też na tym środowisko, bo pociągi są niskoemisyjne, a część podróżnych może przesiąść się do samochodu - mówił money.pl Piotr Rachwalski, były prezes Kolei Dolnośląskich.

O sprawę podwyżek na konferencji prasowej zostali zapytani rzecznicy rządu oraz klubu PiS. - Nikt nie lubi podwyżek, obywatele też. Na pewno ta sprawa powinna być wyjaśniona i zwrócę się z takim pytaniem do PKP - powiedział w środę Rafał Bochenek, rzecznik klubu PiS.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Chiński pociąg magnetyczny. Przekracza prędkość 600 km/h

Podwyżka cen biletów w PKP Intercity. Co na to rząd?

Jak pisaliśmy w money.pl, najbardziej drastycznie wzrosły ceny najwyższej kategorii połączeń, które obsługiwane są pociągami pendolino. Koszty podróży na trasie Warszawa Główna - Kraków Główny wzrosły ze 169 zł do 199 zł w drugiej klasie, a także z ok. 250 zł do 304 zł w pierwszej.

Do kwestii podwyżek odniósł się również Piotr Müller, rzecznik rządu. - Z czego ona wynika? Ze wzrostu cen energii elektrycznej. Mamy kryzys geopolityczny, wojnę za wschodnią granicą i cena energii elektrycznej jest wyższa. W Polsce większość składów kolejowych porusza się na prąd, więc to przekłada się na ceny biletów kolejowych. To jest odpowiedź - stwierdził podczas konferencji prasowej.

Müller przypomniał, że rząd "kieruje dodatkowe instrumenty wsparcia, jak zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych i rolnych". - Łatwo powiedzieć, że każda cena powinna być zamrożona. Musimy dokonać wyboru i naszym priorytetem są rodziny, szkoły, przedszkola i mniejsze firmy - powiedział rzecznik rządu.

Podczas konferencji zwrócono uwagę, że kolej jest dofinansowywana przez państwa. - Kolej ma dofinansowanie i faktycznie polski rząd przeznaczył na ten rok dodatkowe środki finansowe na częściową rekompensatę wzrostu cen energii. Proszę sobie wyobrazić, co by się działo, gdyby tych dopłat i rekompensat nie było - dodał Müller.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(19)
WYRÓŻNIONE
Man123
2 lata temu
PIS sie dziwi ze ceny biletow ida w gore przy kolosalnych podwyzkach pradu? To kolejny dowod na to ze nie nadaja sie do niczego
myślcie
2 lata temu
W Polsce prąd produkuje się głównie z węgla. Węgiel do przemysłu jest polski, a do gospodarstw domowych jest sprowadzany w dużej ilości z zagranicy. Ceny prądu ustalane są poprzez giełdę, której mechanizm (poprzez wysoką cenę gazu) podnosi cenę megawatogodziny do absurdalnych poziomów, a spółki energetyczne mają przez to rekordowe zyski. A co robi rząd? NIC. Już w marcu powinna być ustawa lub rozporządzenie, które na okres np 1 roku blokuje sprzedawanie energii przez giełdę. Wtedy nie byłoby takich problemów z cenami prądu, a co za tym idzie z inflacją. To jest taki sam wałek jak z orlenem. Po prostu należy wydoić Polaków. Niech robią za miskę ryżu.
endriu
2 lata temu
Totalny bezsens. Niby ekologia. Pociąg powinien byś konkurencyjny do podróży autem. Mieszkam koło czeskiej granicy. Od ok. 20 lat jeżdżę Pendolino za rozsądną cenę do Pragi. Dość niedrogo do Wiednia. W latach 90-tych CMK-ą do Warszawy zwykły pośpiech dojeżdżał w tym czasie, co obecnie "Pędzolinio Droginio". Jakieś to dziwne.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (19)
Ewa
2 lata temu
Szkoda, że nikt nigdzie nie pisze o podwyżkach cen biletów w Przewozach Regionalnych czy ŁKA - podwyżkach nawet o ponad 25%!!!
Mała
2 lata temu
Witam Ceny biletów PKP to jakaś porażka dosyc że pociagi mają opoznienia to na dodatek za zwrot biletu zabierają 30% wartości biletu w przypadku np. Gdy okazuje się że pociag intersiti jest opozniony o 120 minut a ktoś naprawde się spieszy i chce zmienić na polregio to dosyc że musi kupic nowy bilet a na zwrot za tamten bilet czeka się ok 3 dni i gdzie jeszcze z tego zabierają 30% kwoty .....
Mario
2 lata temu
To wina Putina i Tuska ,jest okazja tylko węgiel brunatny jest wydobywany w Polsce i przekazywany elektrowni - Polak był i jest pazerny, obecnie gdzie kończy się logika rozpoczyna się myślenie Pisowskie. Pociągi będą przewozić powietrze , to się opłaca. Nieudacznicy rodzinne klany Pisiewiczów w współkach skarbu państwa . DALEJ GŁOSUJCIE NA NIEUDACZNIKÓW .
Jasam
2 lata temu
NIe na darmo odkupili spółkę pkpenergia ,wszak to ona zaopatruje trakcje w prąd !
Abc
2 lata temu
Dziś kupiłem bilet na 6 lutego Poznań-Wrocław za 14 zł czyli cena taka sama jak przed podwyżką. Mi się udało ale fakt cena maksymalna na te połączenie wzrosła z 49 do 55 zł