Alicja Omięcka uzyskała nominację 23 grudnia br. Jak podkreśla w rozmowie z money.pl Tomasz Musioł, rzecznik KŚ, decyzja zapewnia ma zapewnić Kolejom "powiew świeżości" w trudnym dla przewoźnika czasie pandemii koronawirusa.
Kolej w martwym punkcie. "Problemem są prywatne grunty"
- Jest to osoba z dużym doświadczeniem w budowaniu jakości różnych instytucji, w których do tej pory pracowała. Będziemy się starali możliwie dobrze wykorzystać jej potencjał - dodaje.
Koleje tracą pasażerów
Rzecznik KŚ podkreślił przy okazji, że nominacja Omięckiej nie przypadkowo zbiegła się w czasie z największym wyzwaniem Kolei w ostatnich latach.
- W skutek pandemii straciliśmy blisko połowę pasażerów względem roku ubiegłego. Z 20 mln w 2019 r. obsłużyliśmy ok. 10 mln. Przed nami intensywny czas przekonywania Polaków do bezpiecznego podróżowania pociągami. Sprawny menadżer na pokładzie może nam w tym tylko pomóc - konstatuje.
W 2019 Koleje Śląskie miały 6,08 proc. udział w rynku mierzony pod względem liczby pasażerów (6. wynik w kraju) i 3,27 proc. udział w rynku mierzony pod względem pracy przewozowej mierzonej w pasażerokilometrach (5. wynik w kraju).
Początek działalności przewozowej Kolei Śląskich miał miejsce 1 października 2011, a 9 grudnia 2012 spółka przejęła od Przewozów Regionalnych obsługę niemal wszystkich regionalnych połączeń kolejowych w województwie śląskim.
Alicja Omięcka - od PGE Narodowego do Kolei Śląskich
Omięcka pracowała w latach 2004-2015 w inspekcji transportu drogowego jako pełnomocnik ds. zarządzania jakością. Następnie między 2015 i 2018 rokiem piastowała stanowisko dyrektora generalnego w resorcie sportu.
Jej CV uzupełnia dwuletnie sprawowanie funkcji szefowej PGE Stadionu Narodowego, skąd odchodziła w atmosferze małego skandalu po tzw. aferze z murawą. Ostatni rok spędziła natomiast kierując Centrum Usług Wspólnych spółki Energa w Gdańsku.