O sprawie pisze portal wirtualnemedia.pl za "The New York Timesem" i przypomina, że jeszcze kilka miesięcy temu Elon Musk deklarował, że Twitter "wychodzi na prostą". Miliarder ostatnio jednak przyznał, że firma straciła połowę wpływów od reklamodawców i wciąż toczy "ogromną walkę o osiągnięcie rentowności".
Twitter wciąż na minusie
"NYT" dotarł do wewnętrznej prezentacji firmy i przekazał, że przychody reklamowe Twittera w Stanach Zjednoczonych w ciągu pięciu tygodni od 1 kwietnia do pierwszego tygodnia maja spadły o 59 proc. rok do roku.
Wirtualnemedia.pl podają, że w styczniu ponad 600 z tysiąca największych reklamodawców przestało promować się na Twitterze. Dane firm Pathmatics wskazują, że we wrześniu i październiku 2022 r., czyli jeszcze przed przejęciem firmy przez miliardera, nieaktywne było odpowiednio 76 i 93 spośród tysiąca przedsiębiorstw zostawiających na niej największe budżety reklamowe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Z danych ujawnionych przez Elona Muska wynika, że firma nie odnotowała oczekiwanego wzrostu sprzedaży w czerwcu. Jednak lipiec miał być "nieco bardziej obiecujący".
Firma chce zwiększyć aktywność użytkowników
W czwartek Twitter ogłosił, że twórcy treści – czyli m.in. komentatorzy i influencerzy – będą mogli partycypować w przychodach z reklam. Ma ich to zachęcać do dalszej aktywności.
Do programu będą mogli zgłosić się twórcy z subskrypcją Twitter Blue posiadający co najmniej pięć milionów wyświetleń swoich postów w każdym z ostatnich trzech miesięcy.