Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Mateusz Madejski
|
aktualizacja

Odzież króluje w polskim e-handlu, wynika z najnowszego raportu

0
Podziel się:

Polacy wydali w 2020 r. ponad 21,6 mld zł na odzież w sieci - wynika z raportu firmy PayU. Coraz więcej wydajemy też na kosmetyki, artykuły związane z edukacją czy na filmy i książki elektroniczne.

Odzież króluje w polskim e-handlu, wynika z najnowszego raportu
Największe wzrosty są w sektorze odzieżowym, ale w sieci kupujemy też coraz więcej kosmetyków (Unsplash.com, CardMapr.nl)

Polskie wydatki na odzież w internecie na koniec 2021 r. będą o 41 proc. wyższe niż w 2019 - prognozuje firma PayU, która zapewnia technologię płatności handlowcom internetowym.

Już w 2020 handel odzieżą w internecie był warty 5,7 mld dol., a więc ok. 21,6 mld zł.

Jakie jeszcze kategorie zyskały dzięki pandemii? Według analiz PayU sektor beauty, do którego zaliczają się m.in. kosmetyki, na koniec 2021 roku będzie wart w polskim e-handlu 2,7 mld zł. To o 34 proc. więcej niż w 2019 r. Ten sektor rośnie zdecydowanie u nas szybciej niż w Czechach (tam jest wzrost o ok. 23 proc.), jednak wolniej niż w Rumunii, gdzie wzrost dobija do 50 proc.

Zobacz także: Galerie chcą dwóch dodatkowych niedziel handlowych. Resort rozwoju ucina temat

Rośnie też sektor "dóbr cyfrowych" - czyli książek elektronicznych, płatnych filmów, muzyki czy streamingów. Ma być on wart 2,3 mld zł na koniec 2021 roku - a to o 39 proc. więcej niż przed pandemią.

Jak podaje PayU, w 2020 aż o 39 proc. wzrosła sprzedaż artykułów edukacyjnych w sieci. To jednak głównie zasługa drugiego kwartału tego roku, później popyt na takie rzeczy mocno wyhamował.

- Polska stała się jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek świata. Ten fakt, w połączeniu z dobrym rozumieniem technologii przez Polaków, spowodowało bardzo duże wzrosty w e-handlu - komentuje badanie Joanna Pieńkowska-Olczak, szefowa PayU na rynek polski.

- Oczywiście wzrosty są w dużej mierze spowodowane przez pandemię COVID-19, ale przyczyn jest więcej. Polacy coraz lepiej poruszają się po internecie, co można tłumaczyć m.in. dużą popularnością smartfonów - dodaje Pieńkowska-Olczak.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)