– Nie zwolnimy tempa, będziemy otwierać ponad 1 tys. sklepów rocznie, ale aby to robić, musimy cały czas rozwijać nasz format – stwierdził na konferencji prasowej Adam Manikowski, wiceprezes Grupy Żabka i dyrektor zarządzający Żabka Polska.
10 tys. sklepów i nowe formaty Żabek
Dalej przekazał, że w październiku otwarty zostanie sklep Żabki numer 10 tys. Jego lokalizacja to Stary Browar w Poznaniu. Sklep będzie łączyć rozwiązania m.in. ze sklepu Nano i Eko Smart.
W październiku sieć otworzy też dwa sklepy w nowych formatach. Klienci w Piasecznie będą mogli zrobić zakupy bez wysiadania z samochodu w Żabce Drive. Natomiast w Warszawie firma otworzy punkt całodobowy o nazwie Non Stop.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Żabka Non Stop to sklep hybrydowy łączący cechy sklepu bezobsługowego ze sklepem tradycyjnym; czynny przez 24 godziny na dobę. W tym miesiącu otworzymy też najbardziej innowacyjny koncept w Polsce – Żabka Drive, umożliwiający klientowi zakupy w drodze, z samochodu – opowiedział Adam Manikowski.
Masa pracowników i dobre wyniki
Firma ma już 6,8 tys. franczyzobiorców. Rośnie też rokrocznie jej sprzedaż. W tym roku Żabka ma przekroczyć 20 mld zł sprzedaż do klienta końcowego. Jeszcze w 2022 r. sieć odnotowała wynik na poziomie 18,5 mld zł, a w 2021 r. – 14,5 mld zł. Wszystko to przy 17-procentowym wzroście sprzedaży like for like (sprzedaż porównywalna danego punktu dziś i przed rokiem) – pisze "Puls Biznesu".
Sieć sklepów Żabka obchodzi w tym roku 25-lecie; pierwszy punkt stanął w 1998 r. w podpoznańskim Swarzędzu. To największa sieć typu convenience (sklepów wygodnych dla klientów) w Europie. Codziennie zakupy w niej robi ponad 3 mln klientów. Kolejne 7 mln osób korzysta z jej aplikacji.
– W tym roku przekroczymy 20 mld zł obrotu. Tworzymy z naszymi franczyzobiorcami blisko 60 tys. miejsc pracy. Tworzymy wartość dodaną dla polskiej gospodarki w wysokości 7 mld zł – wskazał wiceprezes Grupy Żabka.