Więcej na ten temat przeczytacie w ebooku redakcji interamtywnie.com, który można pobrać bezpłatnie tutaj:
Reklama w social mediach odznacza się największą dynamiką wzrostów porównując ją z innymi nośnikami reklamowymi.
W 2023 roku przychody z reklam serwisu Facebook wyniosły 131,948 mld dolarów. Jak czytamy w Interaktywnie.com 94 procent przychodów generowana jest przez użytkowników urządzeń mobilnych. Warto dodać, że 97,5 procent przychodów Facebooka stanowią reklamy. Tego typu przekazem częściej zainteresowane są kobiety niż mężczyźni.
Instagram w 2023 roku uzyskał 70,9 mld dolarów przychodów z reklam, o 16 procent więcej niż przed rokiem. TikTok zarobił w tym samym okresie 13,2 mld dolarów, a należący do Microsoftu LinkedIn 4 mld dolarów.
Pod względem średniego współczynnika CPC wszystkich emitowanych reklam, czyli kosztu jednego kliknięcia, wyróżnia się dawny Twitter, czyli portal X (0,38 dolara). Nieco droższy, ale dający więcej możliwości Facebook to wydatek około 0,97 dolara. Najdroższy pod tym względem jest LinkedIn z wynikiem ponad 5 dolarów za kliknięcie. Warto wziąć jednak pod uwagę fakt, że jest to serwis bardziej specjalistyczny skierowany do innego klienta niż np. Facebook.
Patrząc na koszt tysiąca kliknięć, najdroższy jest YouTube ze średnim, globalnym wynikiem niespełna 10 dolarów. Rozsądniejszy cenowo wydaje TikTok, Pinterest czy Snapchat.
Oczywiście są to ceny uśrednione, a ostateczna cena zależy np. od rynku, targetu, formy reklamy itp.
Koszt kampanii może się również różnić z uwagi na branżę której ona dotyczy. W przypadku Facebooka, najwyższym globalnym, średnim kosztem za jednego kliknięcie w ramach Facebook Ads charakteryzuje się branża finansowa (3,89 dolara). Poziom ponad 3 dolara to także domena branży nieruchomości. Z kolei najtańszy pod tym względem jest sektor spożywczy, zoologiczny, a także branża związana z hobby i spędzaniem wolnego czasu.
Więcej w ebooku Interaktywnie.com
Materiał sponsorowany przez Interaktywnie.com