Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MAB
|
aktualizacja

Okresowa Koalicja z Nagrodą money.pl. Dominika Kulczyk o przełamywaniu tabu

Podziel się:

Nagrodę specjalną od redakcji money.pl otrzymała Okresowa Koalicja – inicjatywa walcząca z ubóstwem menstruacyjnym. – Wydawałoby się, że w XXI w. nie istnieje ubóstwo menstruacyjne. Ale tak naprawdę to wielki temat – mówiła ze sceny Dominika Kulczyk, jedna z liderek tego przedsięwzięcia.

Okresowa Koalicja z Nagrodą money.pl. Dominika Kulczyk o przełamywaniu tabu
Okresowa Koalicja z Nagrodą money.pl. Jedną z liderek tej inicjatywy jest Dominika Kulczyk (Impact CEE, Impact)

Okresowa Koalicja walczy z ubóstwem menstruacyjnym, które dotyczy nawet 20 proc. kobiet w Polsce i 10 proc. w Unii Europejskiej. Jest to zjawisko szczególnie dotkliwe w czasach wysokiej inflacji, które powoduje wymierne i odczuwalne skutki dla sytuacji dzieci i kobiet w edukacji czy na rynku pracy.

Okresowa Koalicja 8 marca 2023 r. zaprezentowała projekt ustawy, która ma pomóc rozwiązywać systemowo problem tego ubóstwa.

"Ubóstwo menstruacyjne to temat połowy świata"

To niesamowicie poruszające, że w środowisku biznesowym, w którym z reguły nie mówi się o sprawach miękkich, intymnych bo są tabu mówi się dziś o menstruacji. To znaczy, że dzieje się coś wyjątkowego, dzieje się zmiana – mówiła Dominika Kulczyk, prezeska Kulczyk Foundation i jedna z liderek Okresowej Koalicji. 

Tłumaczyła, że gdy ponad dwa lata temu tworzono Okresową Koalicję, to jej założycielkom przyświecały trzy cele: zapobieganie ubóstwu menstruacyjnemu, zdjęcie tabu z naturalnego zjawiska, jakim jest miesiączka oraz szerzenie edukacji na temat zdrowia menstruacyjnego.

Wydawałoby się, że w XXI w. nie istnieje ubóstwo menstruacyjne. Ale tak naprawdę to wielki temat. Jeśli będziemy zawsze pamiętać, że jesteśmy ludźmi i że biznes tworzą ludzie, tworzą go też kobiety, to staje się jasne, że temat ubóstwa menstruacyjnego to temat połowy świata – mówiła Dominika Kulczyk.

Poinformowała, że Okresowej Koalicji udało się dostarczyć 12 mln produktów higieny menstruacyjnej do szkół, szpitali, domów dziecka, świetlic środowiskowych, ośrodków pomocy czy placówek dla osób w kryzysie bezdomności.

Udało nam się zainicjować proces legislacyjny zmierzający do przyjęcia przez polski parlament przepisów zapewniających bezpłatny dostęp do środków higieny menstruacyjnej – opowiadała.

Przypomniała też, że udało się nagłośnić problem ubóstwa menstruacyjnego w pierwszej w Polsce kampanii telewizyjnej, ale "niektórzy nie chcieli jej emitować".

– Krew jest w telewizji, wiadomościach, to jest normalne. Są sceny, które oglądamy od lat i nikogo nie dziwi, że ktoś kogoś zabija i krew się leje. Ale okazuje się, że krew menstruacyjna w XXI wieku to wciąż temat tabu – zwracała uwagę Dominika Kulczyk.

Nagrody money.pl rozdane

Nagrody money.pl zostały wręczone po raz piąty podczas gali na konferencji Impact'23 w Poznaniu. Redakcja nagrodziła przedsiębiorców i firmy, które w nieschematyczny, otwarty i nowoczesny sposób patrzą na biznes i wyznaczają jego trendy, a przy tym działają odpowiedzialnie społecznie.

O pozostałych laureatach można przeczytać TUTAJ.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl