Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KB
|

Opłaty drogowe. Operatorzy kart flotowych zarejestrują nas w systemie e-TOLL

9
Podziel się:

W nowym systemie poboru opłat drogowych można już rejestrować się za pośrednictwem operatorów kart flotowych. Użytkownicy mają do wyboru ponad 80 typów urządzeń oferowanych przez dopuszczonych dostawców.

Opłaty drogowe. Operatorzy kart flotowych zarejestrują nas w systemie e-TOLL
Według KAS dostawcy karty flotowych zapewniają pełną rejestrację w systemie e-TOLL dla kont z odroczoną płatnością oraz kont przedpłaconych ( stock.adobe)

Krajowa Administracja Skarbowa poinformowała w poniedziałek, że liczba dopuszczonych do systemu e-TOLL dostawców urządzeń OBU/ZSL przekroczyła 25 podmiotów. Do szefa KAS cały czas zgłaszają się kolejni operatorzy, którzy chcą jak najszybciej przetestować swoje urządzenia.

Użytkownicy mają do wyboru na razie ponad 80 typów urządzeń o różnych funkcjonalnościach oferowanych przez dopuszczonych dostawców.

Zobacz także: Kołodziejczak idzie po władzę. "Trzeba stworzyć rząd, który nie będzie podkładał nóg, a podawał rękę"

Urządzenia OBU (z ang. On Board Unit) to przenośne przyrządy lokalizacyjne, a ZSL (Zewnętrzne Systemy Lokalizacyjne) to urządzenia montowane w pojazdach na stałe.

Według KAS dostawcy karty flotowych zapewniają pełną rejestrację w systemie e-TOLL dla kont z odroczoną płatnością oraz kont przedpłaconych.

Zakupione przez przewoźników urządzenia OBU/ZSL można odliczyć od podatku.

Można odliczyć od dochodu poniesione w 2021 r. koszty nabycia i ich utrzymania. Maksymalna wysokość ulgi to 500 zł (netto) na każdy pojazd podatnika, który w 2021 r. dokonał przejazdu i zapłacił za niego elektronicznie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
WYRÓŻNIONE
Kazek
3 lata temu
chyba kupie sobie dobrą nawigację, która bezpiecznie poprowadzi mnie drogami NIE PŁATNYMI !!!
victor
3 lata temu
80 typow...ale dzungla i znow trzeba bedzie niezliczonymi ustawami poprawiac...a ile przy tym nerow siadzie i bedzie wymagac leczenia potrgujac koszty.
Ludw_K
3 lata temu
W ostatnią sobotę jechałem z Katowic do Gogolina i po kilku godzinach pobytu w tym pięknym i ciekawym miasteczku z powrotem. Do Gogolina jechałem A4 (opłatę uiszczam na bramkach), w Gliwicach korek ok. 15min. (często bywa gorzej), ale na węźle Krapkowice, chociaż dużo mnie ruchliwy, tyle samo. Co ciekawe, obok jedynego pasa do zwykłego punktu poboru opłat, na drugim obsługiwanym przez system elektroniczny długość korka taka sama. Nie wiem jak to funkcjonuje, ale tam też jest szlaban i każdy samochód chwilę stał zanim został wypuszczony. Wracałem trasą alternatywną tj. przez Strzelce Opolskie, Pyskowice, Bytom, bowiem doszedłem do wniosku, że nie będę płacił za stanie w korkach. W obu kierunkach trasę przejechałem w tym samym czasie. Zaznaczam jednak, że nie uważam się za mistrza kierownicy (pomimo ponad 200tys. km za kółkiem) i na autostradzie jadę przeciętnie "tylko" 120 -130km/h, a szybciej czasami jedynie podczas wyprzedzania, ponadto przestrzegam wszelkich ograniczeń prędkości co czasem dla "mistrzów" bywa denerwujące. A tu też na dość znacznym odcinku obok Góry św. Anny trzeba było zwolnić, bo są tam jakieś prace. Ściślej były, bo jak jechałem to nikt nie pracował i z tego co widziałem, jak dotychczas polegały na zwężeniu drogi w kierunku Wrocławia do jednego pasa na odcinku kilku kilometrów i ustawieniu znaków ograniczenia prędkości. Oczywiście nie ma to żadnego wpływu na wysokość opłaty, a moim zdaniem ten odcinek powinien być wyłączony nie tylko z ruchu na jednym pasie, ale także z opłaty. Drogę powrotną może nawet pokonałbym szybciej, ale jakoś nie chciało mi się na węźle Wieszowa wjechać na A1 i nią ominąć Bytom lub dojechać do DTŚ bądź A4 (tu już bez żadnych bramek) w Gliwicach. Nie skromnie dodam, że autostrada ta została sfinansowana m.in. z moich podatków, ponadto płacę podatek drogowy w formie "dodatków" do ceny paliwa.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (9)
Transportowie...
3 lata temu
czy my jako suweren nie mamy wlasnego zdania, kto pytal nas o zmiane systemu NIKT, wszystko uzgadniane noca - tragediza.
Ludw_K
3 lata temu
W ostatnią sobotę jechałem z Katowic do Gogolina i po kilku godzinach pobytu w tym pięknym i ciekawym miasteczku z powrotem. Do Gogolina jechałem A4 (opłatę uiszczam na bramkach), w Gliwicach korek ok. 15min. (często bywa gorzej), ale na węźle Krapkowice, chociaż dużo mnie ruchliwy, tyle samo. Co ciekawe, obok jedynego pasa do zwykłego punktu poboru opłat, na drugim obsługiwanym przez system elektroniczny długość korka taka sama. Nie wiem jak to funkcjonuje, ale tam też jest szlaban i każdy samochód chwilę stał zanim został wypuszczony. Wracałem trasą alternatywną tj. przez Strzelce Opolskie, Pyskowice, Bytom, bowiem doszedłem do wniosku, że nie będę płacił za stanie w korkach. W obu kierunkach trasę przejechałem w tym samym czasie. Zaznaczam jednak, że nie uważam się za mistrza kierownicy (pomimo ponad 200tys. km za kółkiem) i na autostradzie jadę przeciętnie "tylko" 120 -130km/h, a szybciej czasami jedynie podczas wyprzedzania, ponadto przestrzegam wszelkich ograniczeń prędkości co czasem dla "mistrzów" bywa denerwujące. A tu też na dość znacznym odcinku obok Góry św. Anny trzeba było zwolnić, bo są tam jakieś prace. Ściślej były, bo jak jechałem to nikt nie pracował i z tego co widziałem, jak dotychczas polegały na zwężeniu drogi w kierunku Wrocławia do jednego pasa na odcinku kilku kilometrów i ustawieniu znaków ograniczenia prędkości. Oczywiście nie ma to żadnego wpływu na wysokość opłaty, a moim zdaniem ten odcinek powinien być wyłączony nie tylko z ruchu na jednym pasie, ale także z opłaty. Drogę powrotną może nawet pokonałbym szybciej, ale jakoś nie chciało mi się na węźle Wieszowa wjechać na A1 i nią ominąć Bytom lub dojechać do DTŚ bądź A4 (tu już bez żadnych bramek) w Gliwicach. Nie skromnie dodam, że autostrada ta została sfinansowana m.in. z moich podatków, ponadto płacę podatek drogowy w formie "dodatków" do ceny paliwa.
ViaColor oszu...
3 lata temu
Widzę dojenie ciąg dalszy, e-toll firma która wdrożyła i utrzymuje system, to rodzina ..........
Kazek
3 lata temu
chyba kupie sobie dobrą nawigację, która bezpiecznie poprowadzi mnie drogami NIE PŁATNYMI !!!
Kazek
3 lata temu
A4 wiecznie zakorkowana droga Wądroże, Kostomłoty, Kąty Wrocławskie, bramki we Wrocławiu, bramki w Gliwicach i dale w strone Krakowa. Płacimy kasę i stoimy na drodze "dobrze życząc" złodziejom i bandytom nierządzącym od czasów peło. Minister Pol chciał wprowadzić winiety jak w cywilizowanych krajach ALE lobby i łapówkarze z peło przegłosowali bramki a Ministra ośmieszono i odszedł z nierządu peło. Złodzieje i bandyci z peło zarobili kasę na łapówkach a operatorzy A4 zarabiają miliony zł dziennie !!!!!!!!!!!!!!!!!