Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Opóźniona i droższa budowa drugiej linii metra w Warszawie

15
Podziel się:

Metro Warszawskie jako inwestor zastępczy podpisało w poniedziałek aneks do umowy na projekt i realizację ostatniego odcinka linii M2 z wykonawcą, firmą Gülermak. Aneks podnosi wartość kontraktu 1,3 mld zł do 1,95 mld zł, a także zmienia termin zakończenia prac budowlanych - poinformowała w środę rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń.

Opóźniona i droższa budowa drugiej linii metra w Warszawie
Budowa stacji metra M2 Lazurowa (East News, Mateusz Grochocki)

Chodzi o czterokilometrowy odcinek obejmujący trzy stacje: Lazurowa, Chrzanów i Karolin wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Karolin.

Zapisy aneksu podnoszą wartość kontraktu z 1,3 mld zł netto do 1,95 mld zł netto. Termin zakończenia budowy został przesunięty z 29 kwietnia 2024 na 11 października 2025 roku.

Budowa drugiej linii metra z problemami

Anna Bartoń wyjaśniła, że aneks wynika z zaistnienia nadzwyczajnych i niemożliwych do przewidzenia na etapie postepowania o udzielenie zamówienia okoliczności.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nowy konkurs dla startupów na Game Industry Conference
W trakcie umowy doszło do przedłużania się procedur administracyjnych w przedmiocie wydania decyzji o pozwolenie na budowę, co uniemożliwiło wykonawcy rozpoczęcie robót - poinformowała rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń.

- W trakcie realizacji umowy doszło także do wystąpienia zdarzeń takich jak pandemia SARS CoV-2 oraz wojna w Ukrainie, które skutkowały nadzwyczajnym wzrostem cen materiałów na rynku budowlanym - przekazała.

W tej chwili prowadzone są prace konstrukcyjne (budowa ścian szczelinowych) na wszystkich trzech stacjach i budowa hal elektrowozowni na STP.

Nowe stacje zlokalizowane będą: stacja Lazurowa w rejonie skrzyżowania ul. Lazurowej i Górczewskiej oraz pętli autobusowej, stacja Chrzanów pod ul. Rayskiego w rejonie skrzyżowania ul. Rayskiego i Szeligowskiej, stacja Karolin pod ul. Sochaczewską w rejonie skrzyżowania ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(15)
WYRÓŻNIONE
Juras
rok temu
Covid był 3 lata temu, jak długo jeszcze będą ciągnąć na ten numer bajki? Metro z węgla budują że im wojna przeszkodziła?
KrzysiekZMetr...
rok temu
Wykonawca za późno złożył dokumenty do urzędów o pozwolenia na budowę, było to w grudniu 2020. Metro miało być gotowe pod koniec 2022. Urzędnicy też swoje dołożyli. Ale to głównie wykonawca opóźnił budowę!
victor
rok temu
Niemcowi metro i autobusy oraz budynki natomiast warszawskim cwaniakom ogrodek z lawka i piaskownica wielkosci spacernika.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (15)
Waszaw
rok temu
Rezim PIS owski i tak zniszczy wszystko co stworzył naród Polski
dgen
rok temu
Drodzy warszawiacy, za 1,95 mld pln czaskoski mógłby wam kupić ponad 55 milionów fabrycznie nowych europalet. A używanych dwa razy więcej.
achtung
rok temu
a taśmowego Niemce wyznaczyli nam na premiera na dt postawili krzyżyk zelazny
poinformowany
rok temu
Stadion Narodowy kosztował 3 x drożej bo budowały go niemieckie firmy teraz jest tak samo
Kikosz
rok temu
Znowu cała Polska finansuje rozbuduje Warszawy. W latach 50 - 60 tych również cała Polska obowiązkowo odbudowywala Warszawę ze zniszczeń wojennych. Wprowadzono tzw cegiełki i potrąca o z wypłat i jak rolnik sprzedał cokolwiek to też mu te cegielni zabierane. Kwoty różne od 10 nawet do 200zl. Zniósł ten haracz prawdopodobnie dopiero p. Edward Gierek. Warszawa ma pecha do prezydenta ale jak wybrali nieudacznika to mają.