Artykuł sponsorowany
Problemy z nieterminowymi płatnościami od kontrahentów nie są nowym zjawiskiem. Polskie firmy zmagały się z nimi od lat, na długo przed pandemią COVID-19. Z badań przeprowadzonych w 2019 roku wynika że, prawie 63% mikrofirm doświadczyło problemu opóźnionych płatności za swoje usługi (Badanie zostało zrealizowane w dniach 21.09-03.10.2018 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1030 ankiet z osobami prowadzącymi mikro i małe przedsiębiorstwa.)
W obecnej sytuacji, kiedy wiele firm pracuje w utrudnionych warunkach, nieterminowe płatności jeszcze bardziej zagrażają stabilności finansowej firmy. Wielu klientów mikro-przedsiębiorców stanie przed decyzją: komu zapłacić - dostawcy, pracownikowi, a może za zobowiązania publiczno-prawne? Dlatego szczególnie teraz warto korzystać z dobrych rozwiązań faktoringowych, które pozwalają odzyskiwać pieniądze od swoich odbiorców lub wręcz zabezpieczają nas w przypadku braku zapłaty. Produkty faktoringowe zagwarantują bezpieczeństwo i stabilność w biznesie oraz zabezpieczą firmę przed utratą płynności oraz bankructwem.
Do takich rozwiązań należy Finansowanie sprzedaży z przejęciem ryzyka dostarczane przez Faktorię należącą do grupy Nest Bank. Finasowanie sprzedaży z przejęciem ryzyka, czyli faktoring pełny, polega na pozbyciu się ryzyka braku zapłaty za fakturę.
Korzystając z faktoringu pełnego w Faktorii firma oddaje swoje faktury w ręce specjalistów. Faktoria ubezpiecza 90% wartości faktury, a cena za przejęcie ryzyka wynosi 0,015% za każdy dzień, liczony od daty wypłaty finansowania do terminu płatności faktury. W przypadku gdy odbiorca faktury opóźnia się z płatnością Faktoria sama przeprowadza działania monitorujące i windykacyjne, mające na celu odzyskanie środków.
- Jeżeli kontrahenci naszego klienta sami mają problemy finansowe to możemy im pomóc! Jak? Odraczając spłatę zobowiązania w czasie. Na czas walki z koronawirusem, proponujemy wydłużenie okresu tolerowanego opóźnienia w spłacie z 30 do 90 dniu po terminie płatności faktury, w cenie obowiązującej dla opóźnienia do 30 dni (tj. w wysokości prowizji za finansowanie faktury + 0,033% dziennie). Tym samym kontrahent zyskuje czas żeby zebrać środki na uregulowanie należności. Natomiast, nasz klient unika ryzyka całkowitego braku zapłaty, a zapewniamy mu dostęp do gotówki. – tłumaczy Paweł Tomala, Prezes Zarządu Faktorii.
Przez cały okres tolerowanego opóźnienia w spłacie Faktoria prowadzi działania monitujące kontrahenta. Pozostając z nim kontakcie upewnia się, że faktura klienta zostanie opłacona. W przypadku gdy, mimo wydłużonego okresu spłaty, kontrahent nie zrealizuje swojego zobowiązania, klient ma aż 90 dni po terminie płatności faktury na zwrot środków. Jest to czas, w którym może dysponować środkami z faktury, realizować swoje zobowiązania i otrzymać pozostałe należności.
Artykuł sponsorowany
Artykuł sponsorowany