Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
CHE
|

Orange grozi ogromna kara. Zarzuty są poważne

37
Podziel się:

Dodatkowe opłaty w ramach usług elektronicznych to główny zarzut Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wobec Orange Polska. Za wprowadzanie klientów w błąd sieci grożą olbrzymie kary.

Orange grozi ogromna kara. Zarzuty są poważne
Orange Polska grozi "potrącenie" części rocznego obrotu

UOKiK wytoczył ciężkie działa przeciwko Orange Polska. Postępowanie urzędu dotyczy naliczania dodatkowych opłat na rachunku bez wiedzy klienta. Mowa m.in. o korzystaniu z serwisów takich jak: "Gdzie jest Dziecko", "Chroń dzieci w sieci", "Nawigacja Orange", "CyberTarcza" czy "Zabezpiecz PESEL". Ta sama praktyka dotyczy również usług "Zamów z Orange", która obejmuje serwisy GAMEMINE, KidzInMine i VIDIX.mobi.

Z przekazanych przez konsumentów informacji wynika, że do aktywacji tych serwisów dochodziło m.in. za pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie internetowej lub w reklamie w grze mobilnej, a także przy wykorzystaniu karty SIM w routerze.

Ponadto na fakturze opłaty za usługi znajdowały się w rubryce "usługi elektroniczne", co zdaniem urzędu wprowadzało klientów w błąd i uniemożliwiało im zlokalizowanie źródeł dodatkowych opłat. Jak tłumaczy UOKiK, wiele osób zgłaszało później, że żadnych usług nie zamawiało. Tu, w ocenie urzędników, może leżeć wina sieci Orange.

Zobacz także: Będzie drożej, wbrew słowom prezesa UOKiK. Ceny mieszkań wzrosną

- Przedsiębiorcy, zgodnie z prawem, powinni od konsumentów uzyskać jednoznaczne potwierdzenie wskazujące, iż są oni świadomi odpłatnego charakteru zamawianej usługi - argumentuje szef UOKiK Tomasz Chróstny. Jak dodaje, w przypadku Orange Polska liczne zgłoszenia potwierdzają, że mechanizm zamawiania usług premium mógł wprowadzać w błąd i narażać konsumentów na dodatkowe koszty.

Rzeczone flash SMS-y aktywowały usługi poprzez kliknięcie "OK" na telefonie. Ponadto same powiadomienia o ich uruchomieniu nie były zapisywane w skrzynce odbiorczej.

Chróstny podkreśla, że zarzut UOKiK dotyczy również niewłaściwego oznaczenia przycisku służącego do złożenia zamówienia. Ten powinien być bowiem oznaczony hasłem "Zamówienie z obowiązkiem zapłaty".

Po podjęciu działań przez Prezesa UOKiK spółka poprawiła mechanizm autoryzacji, tak aby nie dochodziło do nieświadomych aktywacji. Jednak nadal wątpliwości urzędu budzi brak potwierdzania skorzystania z usługi "Zamów z Orange", a także sposób rozpatrywania reklamacji.

A co grozi w tej sytuacji sieci Orange Polska? Przewidziane przez UOKiK kary potrafią być drakońskie, o czym już wcześniej dowiadywały się inne firmy. W przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów może się natomiast zakończyć nałożeniem kary finansowej do 10 proc. ubiegłorocznego obrotu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(37)
WYRÓŻNIONE
antyfan
4 lata temu
a w jaki sposób zrekompensują to swoim abonentom, bo to powinno być również przedmiotem postępowania. w końcu płatności szły ciągle na konto operatora...
ukrać bardzo ...
4 lata temu
potwierdzam! skandal, podejście orange do klienta to dno
snajper
4 lata temu
Orange to największa sieć oszustów proponują ustnie ofertę a w umowie jest coś całkiem innego oraz sprzedają nagminnie nr telefonów marketingom itp instytucją którzy dzwonią dziennie po parę razy zlikwidować ORANGE
NAJNOWSZE KOMENTARZE (37)
chłopski
3 lata temu
Bardzo się cieszę, dobrze im tak. Za to, że masowo zwalniają swoich pracowników. Lubiłem Orange, ale za to że wyrzucili tysiące ludzi na bruk niech płacą jak najwięcej, niech ponoszą kary i niech znikną z rynku. Tak nie postępuje się z pracownikami, którzy byli oddani tej pracy. Nienawidzę Orange.
zemfira
4 lata temu
No i bardzo dobrze, naciągnęli mnie na 40 zł - najpierw udawali że musiałam sobie sama coś ściągnąć i dlatego aktywowałam usługę i że to nie jest usługa Orange a potem okazało się że są w stanie mi ją wyłączyć. Zgłosiłam reklamację i żądanie zwrotu kasy - rozpatrzyli i oddali mi wszystkie pieniądze. Uważam że za takie działania powinni dostać karę!
Kolot
4 lata temu
Mialem to nie raz, potem trzeba tracić czas i nerwy na odkręcanie spraw. Tylko przez drakonskie kary mozna to ukrócić!
Bożena
4 lata temu
Ja tam nie narzekam na Orange.Jestem w tej sieci od 19 lat i nigdy nie miałam żadnych problemów(kiedyś IDEA)Telefon na kartę z usługą "nielimitowane rozmowy oraz darmowe sms-y do wszystkich sieci i na stacjonarne +internet 20 G" za 25 zł.miesięcznie oraz usługa "konto ważne rok". Bardzo mi to pasuje,bo za 25 złotych mam "full wypas" rozmów i internetu.Nie zamierzam zmieniać operatora.
B.yły klient
4 lata temu
Orange, gorzej nie ma!!!
...
Następna strona