Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

Orange wprowadza klauzulę inflacyjną. Tak tłumaczy się z decyzji

276
Podziel się:

Zła wiadomość dla klientów Orange Polska. W związku z inflacją operator telekomunikacyjny wprowadził rozwiązanie pozwalające mu na podnoszenie cen w trakcie trwania umowy. - To standardowa praktyka na rynku hurtowym - przekonuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl rzecznik firmy Wojciech Jabczyński.

Orange wprowadza klauzulę inflacyjną. Tak tłumaczy się z decyzji
Orange Polska wprowadza klauzulę inflacyjną (Getty Images, Aleksander Kalka)

Orange Polska wprowadził tzw. klauzulę inflacyjną do umów z abonentami w zeszłym kwartale. Klauzula była zawarta w dokumentach dotyczących wszystkich usług operatora. Jest podpisywana przez klientów nowych i tych przedłużających umowy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Prezes UKE tłumaczy stawki za roaming w UE. "Wiele zależy od strategii marketingowej operatorów"
Jest to standardowa praktyka na rynku hurtowym, obecna również na rynku detalicznym u niektórych operatorów w Polsce. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie zapisów o możliwości zmiany cenników w wyniku zmian otoczenia inflacyjnego, aby uregulować tę kwestię tak, by była jasna dla klientów - komentuje rzecznik Orange Polska Wojciech Jabczyński w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Klauzula inflacyjna w umowie. Co to oznacza dla klienta

W myśl klauzuli inflacyjnej Orange może podnieść ceny usług w trakcie umowy w przypadku, gdy średnioroczna stopa inflacji w poprzednim roku kalendarzowym przekroczyła 3,5 proc. Według prognoz najwcześniej podwyżki na podstawie klauzul mogą zostać wprowadzone w lutym 2023 r., po tym jak GUS poda dane o inflacji w całym bieżącym roku.

Jak podkreśla rzecznik Orange Polska, zmiany cen nie będą odbywały się automatycznie. - W przypadku uruchomienia klauzuli inflacyjnej i podwyższenia cen, klienci zostaną poinformowani z 30-dniowym wyprzedzeniem, daje im to też prawo do bezkosztowego odstąpienia od umowy - zaznacza Wojcich Jabczyński i tłumaczy, że klauzula jest zgodna z obecnie obowiązującymi przepisami.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(276)
WYRÓŻNIONE
ban350
2 lata temu
Podniosą o 15% a stracą 30% klientów, więc ich zyski spadną
m-m
2 lata temu
To ja rezygnuje
Henryk
2 lata temu
Hahaha to odejdę od nich i figę będą mieli
NAJNOWSZE KOMENTARZE (276)
Emeryt
2 lata temu
No to tylko wypowiedzieć umowę . Mną się nikt nie martwi, a mnie też dotyka inflacja i nie dostaje dodatkowej kasy typu "plus", czternastej emerytury itd. Olać telewizję ,internet i telefon. Na cholerę mi to ..
zaq
2 lata temu
To będzie okazja żeby podziękować temu operatorowi:)
plrp
2 lata temu
jak podniosa zrywajcie umowe natychmiast bo macie 14dni a czas leci szybko
max
2 lata temu
A ja już dawno pozbyłem się tych pogrobowców tepsy...... oszukańcza firma . Ostatnie stacjonarki zlikwidowałem 10 lat temu - straszyli mnie że będe musiał oddać im promocje. Powiedziałem że musza mnie zaskarżyć..... minęło 10 lat i nic. Ale z zasady omijam tego operatora - bo tak nie lubię chamstwa i nigdy w mojej firmie nie będzie łączności z orange vel tpsa.
Janek51
2 lata temu
Jak skończy mi się umowa to przechodzę do konkurencji.Orange to naciągacze na kasę.
...
Następna strona