Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Orlen inwestuje w superładowarki. "Jedne z najszybszych na rynku"

4
Podziel się:

Należący do Orlenu fundusz kupił udziały w spółce Euroloop, producencie ultraszybkich stacji dla pojazdów elektrycznych. To jedne z najszybszych tego typu urządzeń na rynku - informuje koncern.

Orlen inwestuje w superładowarki. "Jedne z najszybszych na rynku"
Orlen zainwestował w EUROLOOP, spółkę produkującą ultraszybkie stacje ładowania pojazdów elektrycznych (East News, Przemek Swiderski/REPORTER)

"Fundusz Orlen VC zainwestował w EUROLOOP - producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych" - oznajmił w środowym komunikacie koncern. Podkreslił, że ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, "są jednymi z najszybszych na rynku", zapewniając dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Mateuszem Żydkiem

Orlen zwrócił uwagę, że rozwiązanie przygotowane przez EUROLOOP "znacznie skraca czas ładowania pojazdu, tym samym poprawia komfort korzystania z urządzenia", przy czym 720 kW sprawia, że "każdy dostępny obecnie pojazd elektryczny może naładować się ze swoją maksymalną mocą".

"Dzięki zastosowaniu technologii wykorzystującej węglik krzemu, stacja ładowania pozwala osiągnąć 97 proc. sprawności w procesie przekształcania energii z prądu przemiennego AC na prąd stały DC" - zaznaczono w informacji.

Według Orlenu, istotną przewagą konkurencyjną EUROLOOP jest także "technologia dynamicznego współdzielenia mocy - wersja produktu S-Hub - między dwoma połączonymi stacjami ładowania".

"Obie funkcjonalności istotnie wpływają na redukcję kosztów utrzymania stacji ładowania. Dzięki połączonemu układowi dwie ładowarki działają jak jedna, współdzieląc moc między sobą i dostosowując ją w zależności od zapotrzebowania" - podkreślił koncern. Jak dodał, pozwala to na ładowanie nawet 8 samochodów jednocześnie.

Zgodnie ze zaktualizowaną strategią Grupy Orlen do 2030 r. ma powstać 10 tys. punktów ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowej - przypomniał prezes Orlen VC Marek Garniewski.

Marek Gutt-Mostowy, prezes i założyciel EUROLOOP, podkreślił, że przewagą ładowarek WILLBERT w technologii S-Hub jest znaczne ograniczenie liczby urządzeń koniecznych do zainstalowania, co ogranicza koszty kapitałowe i zmniejsza ingerencję w otoczenie.

"Przemyślania konstrukcja ładowarki w wersji dwustronnej o zwiększonym zasięgu, pozwala na jednoczesne ładowanie od 4 do 8 pojazdów - przy 2 stacjach w wersji S-Hub, dzięki czemu stacje ładowania EUROLOOP mogą w przyszłości zastąpić dystrybutory paliwa na stacjach paliw bez istotnej zmiany układu przestrzeni" - wyjaśnił Gutt-Mostowy.

Jak podał Orlen, EUROLOOP sprzedaje ładowarki pod marką WILLBERT w Europie Zachodniej oraz udostępnia też klientom autorski system do zarządzania stacjami ładowania pod marką HAWKe, który obejmuje m.in. kompleksowy system płatności ad-hoc z terminalem płatniczym.

"Środki pozyskane od Orlen VC spółka przeznaczy także na rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych, wzrost mocy produkcyjnych i kapitał obrotowy" - zapowiedział koncern.

Orlen stawia na młode, perspektywiczne spółki

Orlen przypomniał, że EUROLOOP to już 10 inwestycja Orlen VC. Koncern podkreślił przy tym, że zgodnie z przyjętymi założeniami Orlen VC "planuje dokonywać rocznie 5-6 inwestycji, skupiając się na najbardziej perspektywicznych spółkach, posiadających innowacyjne i gotowe do komercjalizacji technologie, które będą wspierać cele przyjęte w strategii Orlen 2030".

Korporacyjny fundusz venture capital Orlen VC powstał w ramach Grupy Orlen w marcu 2022 r. Jak wtedy informowano, celem Orlen VC są inwestycje w młode, perspektywiczne spółki technologiczne, które znajdują się na etapie ekspansji i pracują nad nowoczesnymi produktami lub usługami, wpisującymi się w strategię Orlen 2030.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
zizi
7 miesięcy temu
hahahahaha
Reisik
7 miesięcy temu
To jeszcze KGHM podrzuci tony miedzi na przewody a w zasadzie lepiej falowody do tych ładowarek. Prawa Ohma nie oszukasz.
tata
7 miesięcy temu
Ekologicznych* miało być
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
Reisik
7 miesięcy temu
To jeszcze KGHM podrzuci tony miedzi na przewody a w zasadzie lepiej falowody do tych ładowarek. Prawa Ohma nie oszukasz.
tata
7 miesięcy temu
Ekologicznych* miało być
tata
7 miesięcy temu
No a prąd do tych ładowarek ekonomicznych z wielkiego dymiącego komina na węgiel. Jakie to wszystko idiotyczne
zizi
7 miesięcy temu
hahahahaha