Z informacji opublikowanych we wtorek przez UOKiK wynika, że sam wniosek wpłynął do urzędu 10 grudnia tego roku. PKN Orlen o złożeniu oferty kupna Polska Press poinformował 7 grudnia.
Transakcja - jak podano w komunikacie Orlenu - wpisuje się w strategiczne plany PKN dotyczące wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej, a płocki koncern uzyska m.in. dostęp do 17,4 milionów użytkowników internetu i możliwość pozyskania nowych klientów.
Koncern podkreślił wtedy, że "akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty, która znacząco poprawi satysfakcję klientów".
Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek stwierdził, że dostęp do 17,4 mln użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press wzmocni sprzedaż Grupy Orlen, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data.
- Podejmujemy działania, które wpisują się w nową strategię PKN Orlen do 2030 r. i będą efektywnie wspierać dynamiczny rozwój sieci detalicznej - ocenił Obajtek.
Jak podaje Orlen, Polska Press to jeden z największych wydawców w Polsce, który w 2019 r. osiągnął przychody na poziomie ponad 398,4 mln zł.
Czytaj także: Tarcza 6.0. Jest podpis prezydenta
"Polska Press posiada 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych" - poinformował koncern. Funkcjonują w 15 z 16 województw, a w większości z nich zajmują pozycję lidera pod względem czytelnictwa i sprzedaży.
Orlen podał, że portfolio wydawnictwa to także 500 witryn online. Wydawnictwo wydaje również tytuły prasowe: Polska The Times, Dziennik Bałtycki, Dziennik Polski, Express Ilustrowany, Echo Dnia czy Dziennik Zachodni.