Dyrektor wykonawczy ds. inwestycji kapitałowych PKN Orlen Robert Śleszyński poinformował, że jeśli chodzi o działalność detaliczną Orlenu i Lotosu to "cel jest jasny" - skonstruowanie jednego podmiotu oferującego całość usług detalicznych dla klienta końcowego z wykorzystaniem kanałów cyfrowych. Orlen myśli o stworzeniu w tym celu specjalnej aplikacji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Orlen szykuje nową aplikację
Aplikacja zawierałaby połączenie programu Vitay - tam jest już e-comerce, można kupić rzeczy przez aplikację wcześniej. Do tego dokładamy rachunki w jednym miejscu za gaz, za energię elektryczną, cross-selling pomiędzy tymi obszarami. Ten organizm zawierałby sprzedaż paliwową, poza paliwową, gaz i prąd - powiedział Śleszyński.
Orlen zakończył już rebranding stacji przejętych w ramach fuzji z Lotosem. - Wszystkie stacje, które trafiły do nas z Lotosu zostały już przebrandowione i wyłączone do sieci Orlen. To ponad 90 stacji. Wszystkie działają pod marką Orlen. Z jednej strony to wymagało dodatkowych nakładów na zmianę wizualizacji, a z drugiej musieliśmy podpiąć nasze systemy, zatrudnić na nowo załogę i zaopatrzyć te stacje w nasze produkty. Proces został zamknięty - powiedziała wiceprezes ds. Sprzedaży Detalicznej PKN Orlen Patrycja Klarecka.
Dodała, że system lojalnościowy Navigator Lotosu został sprzedany i trafił do koncernu MOL, który w ramach środków zaradczych narzuconych PKN Orlen przez Komisję Europejską przejął 411 stacji paliw Grupy Lotos. - Mamy swój program lojalnościowy Vitay, który ma blisko 6 mln klientów - stwierdziła Klarecka.
Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) PKN Orlen w 2022 r. miał 1920 stacji paliw, co stanowiło 24,3 proc. rynku w Polsce. Jak podaje POPiHN w tym okresie w kraju ogółem działało już 2565 ładowarek pojazdów elektrycznych różnych operatorów, ale większość poza stacjami paliw.