Plany Orlenu zakładają m.in. zwiększenie do 10 tys. liczby punktów ładowania pojazdów elektrycznych w kraju i za granicą (przede wszystkim w Czechach). Oznacza to ok. 15-krotny wzrost w stosunku do aktualnego stanu posiadania - przekazał PAP Orlen.
Koncern dodał, że zapewni optymalną dostępność ładowania dla pojazdów elektrycznych, zarówno na europejskich szlakach TEN-T, jak i w miastach oraz kluczowych dla klientów lokalizacjach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ograniczenie dwutlenku węgla do atmosfery
Dekarbonizacja transportu oznacza wprawdzie stopniowy spadek zapotrzebowania na tradycyjne paliwa ropopochodne, ale popyt na nie będzie utrzymywał się jeszcze przez długi czas. Dlatego Grupa będzie optymalizować ofertę w zakresie sprzedaży benzyny i diesla - zaznaczono.
Dodano, że finalizowane jest przejęcie 266 stacji zlokalizowanych w Austrii i działających pod marką Turmöl, o czym Orlen niedawno informował. Zamknięcie transakcji planowane jest na przełomie 2023 i 2024 r. Wyjaśniono, że po przejęciu sieci Turmöl Grupa Orlen będzie posiadać łącznie 3425 stacji, z których 44 proc. stanowić będą obiekty za granicą. Orlen przypomniał, że zgodnie ze strategią Orlen2030 grupa planuje docelowo mieć sieć 3500 stacji paliw. Po przejęciu stacji w Austrii założony cel będzie zrealizowany w ponad 97 proc.
Grupa Orlen wskazała, że jest już obecna na sześciu rynkach detalicznej sprzedaży paliw: w Polsce, Niemczech, Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz Litwie. W Polsce sieć Orlen liczy 1921 stacji, w Niemczech - 605 (w tym 12 pod marką Orlen, 576 pod marką STAR oraz 17 pod marką Avanti – trwa proces rebrandingu), w Czechach - 435 (w tym 47 pod marką Orlen i 388 pod marką Benzina – tu również trwa proces rebrandingu), na Słowacji - 90 (w tym 85 pod marką Orlen oraz 5 pod marką Benzina). Na Litwie sieć koncernu liczy 29 stacji, a na Węgrzech 79. W obu tych krajach obiekty funkcjonują pod marką Orlen.
Na Litwie sieć koncernu liczy 29 stacji, a na Węgrzech 79. W obu tych krajach obiekty funkcjonują pod marką Orlen.
Jak szacuje Orlen, jego udział w rynku detalicznym w Polsce wynosi obecnie ok. 34 proc., w Czechach - ok. 25 proc., w Niemczech - ok. 6 proc., na Słowacji – prawie 3 proc., na Litwie - ponad 4 proc., a na Węgrzech - ok. 2,5 proc. Po finalizacji transakcji nabycia sieci stacji marki Turmöl.
Orlen będzie miał ok. 10 proc. rynku sprzedaży detalicznej paliw w Austrii -informuje spółka.
Biorąc pod uwagę udziały w rynku detaliczny, Orlen dysponuje najmocniejsza pozycją w Polsce i Czechach, w których jest liderem, jeśli chodzi o liczbę stacji paliw. Finalizowane przejęcie stacji Turmöl zapewni koncernowi trzecie miejsce na rynku austriackim. Niezależnie od posiadanej liczby stacji i zajmowanej pozycji, na każdym z rynków, mierzy się z silną konkurencją innych graczy, dlatego stale prowadzi działania, których celem jest zdobycie przewagi i przyciągnięcie klientów, informuje Orlen.
Finalizowane przejęcie stacji Turmöl zapewni koncernowi trzecie miejsce na rynku austriackim. Niezależnie od posiadanej liczby stacji i zajmowanej pozycji, na każdym z rynków, mierzy się z silną konkurencją innych graczy, dlatego stale prowadzi działania, których celem jest zdobycie przewagi i przyciągnięcie klientów, informuje Orlen.
Natalia Stępień, dziennikarz WP Finanse