- Naszym celem jest, by w ciągu dwóch, trzech lat zwiększyć udział w rynku detalicznym w Czechach do 30 proc. wolumenowo, z obecnych 23,7 proc. W Czechach mniej skupiamy się na zakupie nowych stacji, a bardziej na rozszerzaniu istniejącej oferty produktów - zapowiedział w czwartek Tomasz Wiatrak, prezes Unipetrolu, czeskiej spółki należącej do Orlenu, cytowany przez PAP.
Jak podaje agencja, w Czechach Unipetrol ma obecnie 413 stacji paliw, w tym roku ta sieć ma powiększyć się o ok. 10 obiektów. W ubiegłym roku spółka wydała na inwestycje w sieć detaliczną ok. 1 mld koron czeskich.
To nie koniec ambitnych planów ekspansji polskiej grupy paliwowej. W czwartek spółka pochwaliła się także, że mocniej postawi na rozwój na Słowacji.
Dotąd na Słowacji polska spółka miała mocną pozycję tylko na hurtowym rynku paliw. Trafia tam ponad trzydzieści produktów rafineryjnych i petrochemicznych, pochodzących z Grupy Orlen. Działała tam tylko jedna testowa stacja. To ma się wkrótce zmienić, bo testy się udały. Sieć detaliczna grupy Orlen powiększy się wkrótce o siedem nowych stacji.
- Nasze wieloletnie zaangażowanie w prowadzenie działalności biznesowej i dobre rozpoznanie rynku słowackiego daje nam solidne podstawy do budowy kompetencji również w segmencie detalicznym. Zaczynamy od kilku obiektów, ale naszą ambicją w perspektywie 2-3 lat jest osiągniecie pozycji jednego z kluczowych operatorów stacji paliw - powiedział prezes Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Grupa PKN Orlen w Polsce miała na koniec czerwca 1779 stacji, 584 stacje w Niemczech, 413 w Czechach i 25 na Litwie. W Polsce kontroluje 34 proc. rynku, w Czechach 24 proc., a w Niemczech 6,5 proc. i w ostatnim roku ten udział rósł we wszystkich krajach, w których Orlen działa.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl