Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

Ostatni Ford Fiesta wyjechał z fabryki. "Miał już swoje pięć minut"

Materiał powstał w ramach ekologicznej akcji WP naturalnie.
24
Podziel się:

Ford zakończył erę modelu Fiesta, produkowanego od blisko 50 lat. Koncern z amerykańskim rodowodem stawia na przeskok do świata elektromobilności. Ostatni egzemplarz z linii montażowej zjechał w piątek 7 lipca. W ocenie analityka rynku, mały miejski hatchback przestał się opłacać.

Ostatni Ford Fiesta wyjechał z fabryki. "Miał już swoje pięć minut"
Ford Fiesta na placu fabryki w Kolonii. Ostatni egzemplarz opuścił linię montażową 7 lipca 2023 r. (GETTY, Bloomberg)

Ford Fiesta, mały samochód z segmentu B, sprzedawany był w ponad 50 krajach. Od startu produkcji w 1976 r. sprzedano ponad 22 mln egzemplarzy. Siódma generacja produkowana była już tylko w niemieckich zakładach w Kolonii. Ostatni egzemplarz z taśmy zjechał w piątek 7 lipca. Wraz z drugą, przedostatnią sztuką zasili flotę pojazdów zabytkowych Forda w Wielkiej Brytanii i w Niemczech.

"W Fordzie w Europie szybko przechodzimy na elektryczną przyszłość" - podkreśliło biuro prasowe Forda w oświadczeniu. Koniec produkcji Forda Fiesty wyznacza początek nowej ery Centrum Pojazdów Elektrycznych w Kolonii. Bo tylko takie samochody będą tam teraz powstawały.

Koniec produkcji Forda Fiesty został zapowiedziany już w ubiegłym roku. W Europie Ford chce przestawić się na produkcję aut wyłącznie elektrycznych do 2030 r. Wyprzedzi tym samym o pięć lat tzw. zakaz samochodów spalinowych w Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nowa Škoda Kodiaq PHEV na trasie do Wisły

Kompaktowe SUV-y zdobywają rynek

Jest jeszcze jeden powód rezygnacji z produkcji Forda Fiesty już teraz. David Leggett, analityk motoryzacyjny w GlobalData, powiedział CNBC, że w Europie nastąpiło "przesunięcie rynku w kierunku kompaktowych SUV-ów".

Ford wolałby sprzedawać swoją Pumę o wyższej marży niż małe hatchbacki - stwierdził analityk.

Zaznaczył, że Ford Focus ma zniknąć z europejskich salonów w 2025 r. W przyspieszeniu transformacji w stronę produkcji zeroemisyjnych samochodów znaczenie ma jeszcze jeden fakt. - Globalny niedobór półprzewodników, który nastąpił po pandemii, również przyspieszył ten trend, ponieważ producenci nadali priorytet w opuszczaniu fabryk swoim modelom o wyższej marży - dodał Leggett.

- Krótko mówiąc, nie ma prawdziwego uzasadnienia dla inwestycji w odnowienie gamy modeli takich jak Fiesta. Podobnie jak Focus, Fiesta miała już swoje pięć minut. Był to jednak świetny samochód dla Forda - ocenił analityk.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(24)
WYRÓŻNIONE
Euro 4
rok temu
Powinie być wolny wybór tanie auto spalinowe czy drogie elektryczne!
zielonomitu
rok temu
Koniec motoryzacji jaką znaliśmy... Elektro mobilność to porażka i nie ma nic wspólnego z ekologią...
Osa
rok temu
Zdanie kluczowe Nie opłaca się produkować bo koncern za mało na tym zarabia a więc Wy musicie płacić więcej. Dziwicie się skąd ta inflacja ? ano właśnie stąd że wszystkie firmy podnosza ceny w każdej branży nieadekwatnie do kosztów. Gdyby ludzie wstrzymywali się z zakupami czegokolwiek to moze koncerny musiały by zmniejszyć ceny ale Ludzie muszą.. musza mieć wszystko i teraz więc musza też za swoje zachcianki słono płacić.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (24)
Hahaha
rok temu
Nadal rdzewieją złomy?
Aaaaa
rok temu
Trzeba kupować mercedesy z lat 80/90 bo nie będzie czym jeździć.
Krzysztof
rok temu
Na Chiny zrobili nowe Mondeo (: Dla mnie Ford odchodzi do przeszłości.
Xjx
rok temu
Myślenie i rządzenie przez Unię to jest wielkie zło które jest przeciwko ludziom ,Niemcy zobaczyli ze Polsce się gospodarka i żyje się lepiej to chcą nas zniszczyć to bardzo niedobry naród wygrać to z Polski na zbity łeb.
JWJ
rok temu
Szkoda
...
Następna strona