Miłośnicy okazji i obniżek przeważają niemal w każdej grupie wiekowej. Polowanie na promocje zdecydowanie jest domeną kobiet (59 proc.). Najczęściej z promocji korzystają mieszkańcy Podkarpacia (57 proc.) i Śląska (56 proc.) - wynika z badania zrealizowanego dla BIG InfoMonitor przez Quality Watch.
Ponadto, wielu respondentów szuka darmowego miejsca do parkowania auta. 40 proc. jeździ do chwili, aż je znajdzie. Pieniędzy na parking szczególnie żal młodym, początkującym kierowcom między 18. a 24. rokiem życia (48 proc.).
Na trzecim miejscu wśród sposobów ograniczania wydatków znalazł się nawyk niedawania napiwków. Nie wręcza ich 1/3 badanych, w tym co druga osoba w wieku 18-24 lat (49 proc.) oraz 45 proc. emerytów.
"Szanse kelnera wyraźnie rosną, jeśli klienci mają między 35. a 54. rokiem życia" - wskazano w badaniu.
Według ekspertów BIG InfoMonitor następstwa zachowań finansowych Polaków to efekt m.in. z problemów finansowych związanych z nieprzemyślanymi decyzjami. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że ok. 9 proc. dorosłych Polaków ma jakieś długi, których nie jest w stanie spłacać w terminie.
To np. czynsz, rachunek za telefon i internet, telewizję kablową, alimenty, kara za jazdę bez ważnego biletu, raty za zakupiony sprzęt RTV lub AGD czy też raty pożyczek i kredytów, głównie konsumpcyjnych.
"W pierwszym półroczu liczba niesolidnych dłużników zwiększyła się o ponad 13 tys. do blisko 2,8 mln osób" - wskazuje BIG InfoMonitor.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl