Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Pakiet mobilności wadzi Polakom. Transportowcy zapowiadają interwencję w UE

13
Podziel się:

Planowane unijne przepisy mają szkodzić polskim firmom przewozowym. Zdaniem branży zwiększą wydatki związane delegowaniem kierowców i skomplikują pracę.

Planowane unijne przepisy mogą zaszkodzić polskim firmom przewozowym.
Planowane unijne przepisy mogą zaszkodzić polskim firmom przewozowym. (East News, TOMASZ JODLOWSKI/REPORTER)

Polskie firmy transportowe zapowiadają kolejną interwencję w Brukseli w związku z pracami nad tzw. pakietem mobilności – donosi RMF24. Plan minimum to opóźnienie wprowadzenia przepisów.

Ich zdaniem rozwiązania pakietu są bardzo niekorzystne. Według ich ekspertyz skutki dla firm mogą być opłakane.

Przewoźnicy oszacowali, że wejście w życie unijnych przepisów doprowadzi do upadek nawet kilkunastu tysięcy polskich firm i spowoduje problemy nie tylko dla polskiej, ale i europejskiej gospodarki – podaje RMF24.

Zobacz także: Zobacz też: Polska kolej przyspiesza. Miliardy złotych do wydania:

Transportowcom nie podobają się m.in. zapisy, które wymuszą powrót kierowcy na 1 z 3 weekendów do domu. To przy dalekich trasach i tranzycie między krajami oddalonymi byłoby trudne logistycznie.

Sporny jest również zapis, który zabraniałby kierowcy w czasie weekendu nocowania w kabinie ciężarówki. Wynajęcie noclegu w hotelu to bowiem dodatkowe koszty. Podobnie zatrudnianie kierowców na podstawie przepisów np. niemieckich czy francuskich, bo tam miałby świadczyć pracę może okazać się kłopotliwe dla właścicieli firm.

Firmy wskazują, że większość przedsiębiorstw w kraju to drobni przewoźnicy. Każde dodatkowe koszty są dla nich bardzo odczuwalne – pisze RMF24. "Niektórzy przewoźnicy mogą przez to zniknąć z rynku" – alarmuje branża.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(13)
WYRÓŻNIONE
Hans
5 lata temu
Tp noech zamykają niemiec otworzy i da zarobic cztery razy więcej. Polscy biznesmeni cwaniaki zarabiają miliony bo płacą grosze a składki płacą od najniższego polskie chamstwo
Tir
5 lata temu
Polskie złodzieje nie dają rady haha okradają panstwo płacąc tylko najniższą krajową a resztę pod stołem w innych krajach sobie radzą a zlecenie biorą z jednej giełdy
Nie dla kiero...
5 lata temu
Tir to nie każda ciężarówka to dla wyjaśnienia dla ciemnoty. Nie ma pojazdów Tir są karnety Tir dla pojazdów. Przewoźnik płaci 10 tyś pakiet oc i ac. Leasing 10 tyś. Podatek transportowy 4 - 5 tyś tu rocznie,1000 zł podatek ekologiczny, opłaty drogowe w DE około 5 tyś mc, reszta opłat typu przejazd Brenero, wjazd do Holandii. Termin w Lotosie 7 dni co tydzien za paliwo, termin u Niemieckiej spedycji 90 dni. Kierowca ma podstawę i delegacje ,pełny ZUS. Zarobi okolo 7-8 tys. Z auta zostaje około 1000 zł jak nie będzie awarii.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (13)
Tir
3 lata temu
Bardzo dobrze niech padają już i tak sie nachapali jestem kierowcą Tira i wiem jakie przekrety robią pracodawcy w Nimczech pracy nie brakuje
BERLINER
5 lata temu
NIEMCY - Kierowcy nie maja się czego martwić -Tu Firmy Niemieckie, czekają na Polskich kierowców - Mój szwagier jeździ Tirem, jechałem z nim na bazę do Drezna - Zobaczył mnie - Pierwsze pytanie do szwagra - Może przywiozłeś nowego kierowcę - Netto zarabia 2 500 - 2 800 Euro
BERLINER
5 lata temu
NIEMCY - Kierowcy nie maja się czego martwić -Tu Firmy Niemieckie, czekają na Polskich kierowców - Mój szwagier jeździ Tirem, jechałem z nim na bazę do Drezna - Zobaczył mnie - Pierwsze pytanie do szwagra - Może przywiozłeś nowego kierowcę - Netto zarabia 2 500 - 2 800 Euro
Pracodawca
5 lata temu
Kierowca tira z POLSKI to pospolity złodziej. Przestancie kraść a będziecie zarabiać jak kierowca z Niemiec i koszty utrzymania też jak w Niemczech.
Pp
5 lata temu
Przepisy z pakietu mobilności powinny wejść jak najszybciej. Konkurowanie tanią siłą roboczą jest współczesnym niewolnictwem a powroty powinny być dla kierowców co dwa tyg minimum to są ludzie a nie części maszyn i powinni zarabiać godnie tak jak ich koledzy w Francji czy Niemczech gdzy wykonują przewóz.