Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Patriotyzm zakupowy raczej gołosłowny. "Nie mamy czasu na sprawdzanie etykiet"

10
Podziel się:

Rzekomo Polacy chcą kupować krajowe produkty, ale w praktyce tylko 40 proc. z nas sprawdza kraj pochodzenia produktów. Pod tym względem europejska i globalna średnia wypada lepiej - informuje w środę "Rzeczpospolita".

Patriotyzm zakupowy raczej gołosłowny. "Nie mamy czasu na sprawdzanie etykiet"
W badaniu na temat patriotyzmu zakupowego Polska wypada bardzo słabo (money.pl, Rafał Parczewski)

Ogółem na świecie 46 proc. badanych sprawdza kraj pochodzenia produktów spożywczych – wynika z opublikowanych przez "Rz" badań ARC Rynek i Opinia. Badanie przeprowadziła grupa niezależnych agencji.

"Wynik Polski wypada wyjątkowo słabo: liderem jest Szwajcaria, gdzie aż 68 proc. konsumentów sprawdza pochodzenie żywności, w kilku państwach europejskich wynik jest również powyżej 60 proc. Tymczasem, choć Polacy w wielu badaniach deklarują chęć kupowania krajowych produktów, kończy się na zapewnieniach" - wskazano.

Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia wskazuje, że poziom sprawdzania, z jakiego kraju pochodzi dany produkt, może być niższy niż w innych krajach, gdyż Polacy bardzo często są przeświadczeni, że żywność sprzedawana w Polsce jest polska. "Dlatego w ogóle tego nie weryfikują" - mówi.

Zobacz także: Zakaz handlu w niedzielę do uszczelniania. „Przepis jest obchodzony w sposób ordynarny i bezczelny”

"Deklarujemy chęć kupowania polskich produktów, chociaż tak naprawdę nie jesteśmy gotowi poświęcić czasu, żeby sprawdzić kraj pochodzenia. Mieszkańcy krajów, gdzie przywiązanie do własnych produktów jest wyższe, w większym stopniu sprawdzają, skąd produkt pochodzi" – dodaje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
Ktoś
3 lata temu
Trochę rzetelności dziennikarskiej porównajcie dane których nie da się porównać lub po prostu używacie złych słów. Piszecie że Polacy kupują ileś procent polskich produktów a Szwajcarzy sprawdzają 60 parę procent pochodzenie. To że ktoś sprawdza nie znaczy że kupuje. Wielu ludzi ogląda samochody w wersji premium a kupuje te w podstawowej. Niestety u nas często polski produkt jest droższy i nierzadko gorszy. Poza tym jaką część asortymentu w Polsce jest polska a jaka w Szwajcarii szwajcarska?
Tyle
3 lata temu
Kapitał nie ma narodowości. Popyt, podaż. Siła kapitału. Obce słowa?
HAHAHAHA
3 lata temu
czy jest na swiecie ktoś głupszy od polaka ???? tak 30% polaków
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
bIEDNA
3 lata temu
LUDZIE NIE MAJĄ PIENIĘDZY
Andrzej
3 lata temu
Polskie produkty są kiepskiej jakości dlatego należy wybierać te bardziej atrakcyjne cenowo i jakościowo.
ELKA
3 lata temu
MOJE SA PIENIADZE I JA DECYDUJE CO KUPUJE MANDARYNKI CZY BANANY JAKOS W POLSCE NIE ROSNA I MAM Z NICH REZYGNOWAC
pts
3 lata temu
Polskie oznacza w dużej mierze polskie g... a kupuję wyłącznie dla siebie a nie dla wspierania innych.
HAHAHAHA
3 lata temu
czy jest na swiecie ktoś głupszy od polaka ???? tak 30% polaków