Pepco Group, który jest właścicielem w Europie marek Pepco, Dealz i Poundland, podsumowało wyniki za poprzedni rok finansowy kończący się 30 września 2020 r. Z dostępnych danych wynika, że sprzedaż osiągnęła 3,5 mld euro, co stanowi wzrost o 3 proc. względem roku ubiegłego.
Na dobre wyniki sprzedażowe ma wpływać wzrost liczby sklepów Pepco, popularnych również w Polsce. Badania wykazały bowiem aż 327 nowych placówek. Jednak nie wszystkie statystyki napawają optymizmem - informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.
Okazuje się bowiem, że Pepco Group odnotowało znaczny spadek w sprzedaży LFL - (like-for-like, LfL) - o 5,2 proc. Na spadek w największym stopniu miała wpłynąć przedłużająca się pandemia i rzadziej niż do tej pory odwiedzane sklepy.
Spośród 700 sklepów Pepco niemal wszystkie odnotowały znacznie mniejszą liczbę odwiedzających, szczególnie w centrach handlowych i przy głównych ulicach handlowych. Podczas trwania pierwszej fali pandemii Poundland zanotował sprzedaż na poziomie 60 proc. oczekiwanych wyników.
Przypomnijmy, że tylko w ubiegłym roku podatkowym Pepco Group wprowadziło nowe sklepy na terenie Włoch i Serbii. Otworzono również 43 punkty Dealz w Polsce i Hiszpanii.