Zarząd Pepco Group nie poinformował jeszcze o swojej decyzji oficjalnie. Nieoficjalnie wiadomo jednak, że z dwóch opcji, tj. Warszawy i Londynu – wybrano giełdę w Polsce. Taką informację podał w piątek Reuters.
Tego samego dnia Sky News podała z kolei, że spółka przeprowadzi w Warszawie ofertę wyceniającą ją na 4,5 mld EUR. Według źródeł Reutersa, wartość spółki to ok. 5 mld EUR.
Szykuje się największa pierwotna oferta publiczna na GPW w tym roku – ocenia "Puls Biznesu" i przypomina, że na koniec 2020 roku Pepco Group miało ponad 3,2 tys. sklepów na 15 rynkach, z czego ponad 1 tys. w Polsce.
Według Sky News, to właśnie duża obecność w naszym kraju przesądziła, że zapadła decyzja o wyborze GPW.
A kolei Reuters pisze, że Pepco, podobnie jak Canal+ Polska, chce skorzystać z ożywienia na europejskim rynku debiutów giełdowych na początku tego roku. Tylko w tym tygodniu plany przeprowadzenia pierwotnej oferty publicznej (IPO) ogłosiły europejskie spółki o łącznej wartości 22,6 mld USD.