PKP Intercity wystosowało w latach 2020-2023 przeciw Pesie, znanemu producentowi pociągów, trzy pozwy o wartości ok. 700 mln zł. Chodziło o opóźnienia w dostawach składów oraz problemy techniczne w pociągach Dart, które Pesa produkowała w latach 2014-2016.
PKP Intercity kontra Pesa. Od pozwów do porozumienia?
Przewoźnik zgłaszał również problemy z dostępnością składów, gdyż przez długi czas jeździła tylko połowa z zamówionych pociągów. Dodatkowo, PKP Intercity miało zastrzeżenia do terminowości dostaw innych składów.
"Dziennik Gazeta Prawna" informuje, powołując się na wystąpienie prezesa PKP Intercity Janusza Malinowskiego na sejmowej komisji infrastruktury, że obie strony dążą obecnie do kompromisu w tej sprawie. - Są to pozwy, które mogą tę firmę po prostu zabić - mówił w Sejmie Janusz Malinowski.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
I dodał, że "razem z zarządem Pesy jesteśmy na najlepszej drodze, żeby znaleźć kompromis". - Jest duża szansa, że da się ten temat poprowadzić tak, aby nie był on takim obciążeniem dla producenta - powiedział Malinowski. Nie ujawnił szczegółów nowego porozumienia.
Szef PKP Intercity wspomniał, że kolejna tura rozmów z Pesą planowana jest na początku lutego, a porozumienie z producentem pociągów "zapewne uda się osiągnąć w najbliższych miesiącach".