Firma spodziewa się też dostarczyć do końca roku 2,3 mld dawek preparatu przeciwko COVID-19, czyli o 200 mln więcej, niż prognozowała w lipcu. Zyski i wydatki, podaje agencja Reutera, są równo dzielone z niemieckim partnerem BionTechem.
Pfizer istnieje od 172 lat, ale szczepionka przeciwko COVID-19 stała się jednym z najlepiej sprzedających się produktów tej firmy w historii.
Żyła złota
Trudności, jakie konkurencyjne firmy Moderna i Johnson & Johnson napotkały przy produkcji swoich preparatów, pomogły Pfizerowi zyskać przewagę w podpisywaniu umów na dostawy z innymi krajami.
W trzecim kwartale 2021 r. sprzedaż szczepionki przeciwko COVID-19 przyniosła zysk w postaci 13 mld dolarów.
Trzecia dawka
Amerykańska firma dostarcza też dodatkowe dawki szczepionek dla osób, które otrzymały dotychczas wymagane dwa zastrzyki. Pfizer oczekuje obecnie na zgodę amerykańskiego regulatora w sprawia stosowania szczepionek u dzieci w wieku od 5 do 11 lat.
W Polsce rejestracja na szczepienie trzecią dawką ruszyła w piątek 24 września. Dotyczy osób powyżej 50. roku życia i pracowników medycznych mających stały kontakt z pacjentami. Resort zdrowia zaczął wystawiać skierowania na szczepienia mając na uwadze zalecenia Rady Medycznej.
Nie tylko Polska zdecydowała się na taki krok. W Stanach trzecią dawkę szczepionki przeciwko koronawirusowi firm Pfizer i BioNTech mogą przyjąć osoby powyżej 65. roku życia oraz inne, szczególnie narażone na zachorowanie.