Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Piętrowe pociągi w PKP Intercity. "Pojawią się na trasach w całej Polsce"

29
Podziel się:

- Przygotowujemy się do zakupu wagonów piętrowych - powiedział w Programie 1 Polskiego Radia Dariusz Klimczak. Minister infrastruktury zapowiedział nowe inwestycje w PKP Intercity.

Piętrowe pociągi w PKP Intercity. "Pojawią się na trasach w całej Polsce"
Przygotowujemy się do zakupu wagonów piętrowych - powiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury (East News, Filip Naumienko/REPORTER)

- Podejmujemy bardzo dużo działań, by promować zbiorowe poruszanie się, w tym pociągami. Będziemy mieć spore powody do satysfakcji, gdy podsumujemy ten rok, choćby jeśli chodzi o wyniki PKP Intercity, naszego narodowego przewoźnika pasażerskiego - powiedział Dariusz Klimczak. - Tu bijemy rekordy miesiąc po miesiącu, za co serdecznie dziękuję wszystkim, którzy pracują w PKP Intercity - dodał.

Zdaniem ministra aby przyciągnąć pasażerów do kolei, trzeba inwestować.

Przygotowujemy się do zakupu wagonów piętrowych. Wielu pamięta takie stare pociągi. Nowe nie będą miały z nimi wiele wspólnego - zapowiedział minister.

Piętrowe składy mają jeździć na trasach w całej Polsce. - Pojawią się tam, gdzie jest największe zapotrzebowanie i natężenie ruchu, by dbać o przepustowość linii - powiedział na antenie Jedynki szef resortu infrastruktury.

- To będą też trasy, na których wiemy, że musimy poprawić komfort podróży. W ciągu kilku, kilkunastu tygodni zapadną odpowiednie decyzje - dodał. Piętrowe pociągi mają rozwijać prędkość do 160 kilometrów na godzinę.

Największy przetarg w historii przewoźnika

W marcu spółka PKP Intercity rozstrzygnęła przetarg na zakup 300 nowych wagonów. Może też - bez osobnego postępowania - zamówić dodatkowe 150. Pod względem liczby pojazdów to największy przetarg w historii przewoźnika. Za jego realizację zapłaci kilka miliardów złotych.

Nowe wagony będą homologowane na sieci kolejowe Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier i Litwy. Po uzyskaniu homologacji, będą mogły obsługiwać trasy: Warszawa - Poznań - Berlin, Warszawa - Poznań - Szczecin, Warszawa - Katowice - Bohumin, Przemyśl - Kraków - Katowice - Wrocław - Berlin, Przemyśl - Kraków - Katowice - Wrocław - Szczecin, Gdynia - Poznań - Wrocław - Praga czy Kraków/Wrocław - Bohumin

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(29)
WYRÓŻNIONE
70+
3 miesiące temu
A ja proponuję zakup wagonów dopasowanych do peronów. Żeby nie było schodków, przerwy między pociągiem i peronem. Niech p. Minister pojedzie do Chin, tam do wagonu walizkę się wtacza na kółkach, nie wnosi. Jeżeli pociąg zmienia kierunek jazdy, siedzący wstają obracają siedzenia i nikt nie jedzie tyłem
Jeremi
3 miesiące temu
A to przypadkiem nie nazywało się do niedawna megalomanią? Jak to było z CPK i "pajęczyną" połączeń? xD
ekonom
3 miesiące temu
Piętrusy to jeżdżą chyba jeszcze na Hel. W DDR produkowano na masową skalę takie wagony, miały homologację do 140 km/h.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (29)
Nie Wiem
2 miesiące temu
A nie miały to być przypadkiem piętrowe EZT i aż ich 50? Przepraszam, ale nic nie rozumiem. Jeszcze kilka miesięcy temu mówiono, że PKP Intercity zakupi pietrowe EZT zamiast zestawów Push-pull, a teraz znów zmienili zdanie bez ostrzeżenia?
Mk84
3 miesiące temu
Od Siemensa?
Jędrek
3 miesiące temu
Piętrowe wagony i drewniane ławki super pomysł,wsadził bym tych co to wymyślili do tych wagonów i obwoził po Polsce
ekonom
3 miesiące temu
Piętrusy to jeżdżą chyba jeszcze na Hel. W DDR produkowano na masową skalę takie wagony, miały homologację do 140 km/h.
wolnyPrzwóz
3 miesiące temu
czy Unia europejska już uwolniła przewozy kolejowe dla chętnych przewoźników w Europie czy jednym przewoźnikiem kolejowym przejedziemy od Tallina do Lizbony i odwrotnie .
...
Następna strona