Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

Piętrowe wagony dla PKP Intercity. Spółka chce rozstrzygnąć przetarg jeszcze w tym roku

0
Podziel się:

PKP Intercity stara się, aby rozstrzygnięcie postępowania na wybór dostawcy piętrowych pociągów typu push-pull nastąpił do końca tego roku - poinformowała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego przewoźnika. Spółka planuje, że pozyska do swojej floty 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami elektrycznymi.

Piętrowe wagony dla PKP Intercity. Spółka chce rozstrzygnąć przetarg jeszcze w tym roku
Wizualizacja wnętrza piętrowego wagonu push-pull (materiały prasowe, PKP Intercity)

- Przyjęty do wyboru wykonawcy tryb postępowania, tj. dialog konkurencyjny, jest postępowaniem wieloetapowym. Obecnie prowadzony jest dialog z wykonawcami. Po zakończeniu tego etapu wykonawcy zostaną zaproszeni do złożenia oferty. PKP Intercity dokłada starań, aby rozstrzygnięcie postępowania nastąpiło jeszcze w tym roku - stwierdziła Serbeńska, odpowiadając na pytanie o wybór producenta piętrowych pociągów.

Składy typu push-pull będą obsługiwały pociągi kategorii ekonomicznej na trasach o charakterze połączeń okołoaglomeracyjnych, na liniach najbardziej obciążonych tak jak np. Warszawa-Łódź czy Kraków-Katowice - dodała rzeczniczka PKP Intercity.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Filipem Bittnerem

PKP Intercity chcą kupić nowe wagony i lokomotywy

Na początku tego roku PKP Intercity poinformowały o aktualizacji swojej strategii rozwoju i inwestycji. Zakłada ona, że do 2030 roku spółka zainwestuje w nowe projekty 27 mld zł. Przed aktualizacją strategia przewidywała inwestycje za 19 mld zł.

Pociągi typu push-pull składają się z lokomotywy i wagonów, przy czym ostatni wagon może pełnić rolę wagonu sterowniczego. W przypadku gdy pociąg ciągnięty jest przez lokomotywę, sterowanie odbywa się z lokomotywy, a gdy pociąg jest przez lokomotywę pchany, to sterowanie odbywa się z wagonu sterowniczego. Pojazdy mają być dostosowane do prędkości 200 km/h.

Na początku marca tego roku resort infrastruktury informował, w odpowiedzi na poselską interpelację, że zakup składów piętrowych ma zostać sfinansowany z środków Krajowego Planu Odbudowy.

Według resortu zakup tych składów ma na celu sprostanie dużym potokom podróżnych na odcinkach o największym obciążeniu przy ograniczeniach infrastrukturalnych sieci kolejowej. Pociągi obsługiwane piętrowymi składami mają kursować z Warszawy w kierunku: Gdyni, Olsztyna, Białegostoku, Terespola, Lublina, Radomia, Kielc, Krakowa, Łodzi, Torunia i Bydgoszczy.

Resort wskazuje, że składy push-pull, jako jednostki piętrowe, mogą przewieźć dużą liczbę podróżnych, korzystając z mniejszej liczby wagonów. Umożliwi to zatrzymywanie się ich również na stacjach czy przystankach z krótszymi peronami.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)