Piotr Malepszak zastąpił na stanowisku prezesa zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego Jacka Bartosiaka, który 19 lutego zrezygnował "z przyczyn osobistych". Tym samym to drugi prezes spółki od października ubiegłego roku.
Nowy prezes na fotel prezesa przesiadł się z innego fotela w zarządzie – od 1 grudnia odpowiadał w nim za kolejową część całej inwestycji. Sama spółka Centralny Port Komunikacyjny kierowana jest przez trzy osoby – właśnie prezesa Piotra Malepszaka oraz dwóch członków zarządu – Dariusza Sawickiego odpowiedzialnego za część lotniskową oraz Michał Wrona odpowiedzialnego za kwestie finansowe.
Piotr Malepszak od stycznia 2017 r. do grudnia 2018 r. był członkiem zarządu Kolei Dolnośląskich. Wcześniej przez 9 lat pracował w PKP Polskich Liniach Kolejowych, gdzie zajmował się m.in. rewitalizacją linii kolejowych.
CPK
Usytuowany między Łodzią a Warszawą Centralny Port Komunikacyjny ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Po pierwszym etapie budowy ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo nawet ok. 100 mln.
Lotnisko ma powstać na ok. 3 000 ha gruntów. Do końca 2019 r. mają trwać prace przygotowawcze, a sam port ma być budowany przez kolejne 8 lat, czyli do końca 2027 r.
Spółka zarządzająca budową CPK w listopadzie zeszłego roku podczas Kongresu 590 zaliczyła wpadkę. Logotyp lotniska im. Solidarności zaprezentowała na wizualizacji nowego terminala w Amsterdamie. Spółka przyznała, że nie miała praw do grafiki.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl