30 mln eruo wraz z dodatkowymi 5 mln euro kwoty warunkowej kosztował właściciela aplikacji Glovo PizzaPortal, serwis umożliwiający zamawianie jedzenia online. Dotychczasowy właściciel AmRest Holdings sprzedał 100 proc. udziałów.
- Glovo, jako nowy właściciel, posiadający know-how i własną flotę, umożliwia nam pożądany rozwój obszaru dostaw, który – obok rozszerzenia oferty o zamówienia i dostawę innych produktów – jest kluczem do zdobycia przewagi rynkowej. Do końca bieżącego roku, planujemy uruchomienie wspólnie nowej usługi w głównych polskich miastach - poinformował Piotr Kruszyński CEO i członek zarządu PizzaPortal.pl.
Przez ostatnie dwa i pół roku PizzaPortal dynamicznie się rozwijała, zwiększając bazę restauracji do blisko 4000 w ponad 300 miastach. Współpracuje m.in. z Coca-Cola, Pepsi, BLIK czy VISA. Działa na rynku od 2010 roku.
- W latach 2017-2019 osiągnęliśmy duże sukcesy biznesowe, skupiając się na rozbudowie bazy restauracji i znacznie wzmacniając naszą pozycję w świadomości konsumentów. Zwiększyliśmy liczbę lokali dostępnych na platformie o lubiane przez Polaków marki - wyjaśnia Kruszyński.
Glovo z kolei to aplikacja umożliwiająca zamówienie dowolnego produktu w obsługiwanym mieście i jego dostawę w ciągu godziny. Firma posiada 5,5 mln użytkowników oraz 16 tys. punktów partnerskich.
Obecnie Glovo działa w 202 miastach w 26 krajach na obszarze Europy, Afryki i Ameryki Łacińskiej. Firma zatrudnia globalnie ponad 1200 pracowników, z czego ponad 400 osób w centrali zlokalizowanej w Barcelonie, a kolejne 35 tys. osób współpracuje z platformą zarobkowo.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl