Jak czytamy w komunikacie na stronie internetowej PKO BP, logowanie do iPKO (poza hasłem) będzie można potwierdzać na trzy sposoby do wyboru: logowaniem się z urządzenia zaufanego (jeśli mamy je dodane); dwuetapowym logowaniem (jeśli mamy je włączone); nowość: narzędziem autoryzacji, jeśli jeszcze nie korzystamy z powyższych zabezpieczeń.
Największy bank w Polsce zaznacza, że jeśli ktoś nie loguje się z urządzenia zaufanego lub nie korzysta z dwuetapowego logowania, wówczas po wpisaniu hasła do iPKO, jak dotychczas, osoba taka zobaczy ekran z możliwością dodania urządzenia zaufanego.
Jeśli nie dodasz urządzenia i klikniesz w "Przejdź do serwisu", od teraz będziemy prosić Cię o potwierdzenie logowania narzędziem autoryzacji (mobilną autoryzacją, kodem SMS lub kodem ze zdrapki). Jeśli często korzystasz z serwisu iPKO na danym urządzeniu – dla swojego bezpieczeństwa dodaj je do zaufanych" - informuje PKO BP.
PKO BP wprowadza zmiany w logowaniu
Dodaje, że osoby korzystające z dodatkowych zabezpieczeń (logowanie się z urządzeń zaufanych lub przy pomocy dwuetapowego logowania) nie odczują żadnych zmian. "Logujesz się tak, jak dotychczas (pamiętaj – możesz mieć zapisane urządzenie zaufane, ale zalogować się z innego, niezapisanego urządzenia → wtedy poprosimy o autoryzację)" - podkreślono w komunikacie.
Zmiany mają być wprowadzane stopniowo i — jak wyjaśnia PKO BP — mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa. "Chcemy każdorazowo upewnić się, że to na pewno Ty logujesz się do serwisu iPKO" - podano.