PKO BP poinformował, że od 6 maja wprowadza zmiany w regulaminie.
"Wzmacniamy nasze systemy i chcemy pomóc Ci bronić się przed działaniami cyberprzestępców, którzy oszukują i wyłudzają w internecie. Wprowadzamy domyślne dzienne limity na przelewy i nowe rodzaje maksymalnych limitów w serwisie iPKO. Wskazujemy sposoby, jak podpisujemy składane przez nas oświadczenia (np. podpisem elektronicznym)" - informuje bank w komunikacie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Wprowadzony zostanie dzienny limit domyślny w wysokości 10 tys. zł i maksymalny limit na przelewy w serwisie internetowym iPKO - do 300 tys. zł. Klient będzie mógł samodzielnie w serwisie iPKO obniżyć limit dzienny lub podwyższyć go do limitu maksymalnego" - informuje serwis biznes.interia.pl.
Konta klientów PKO BP na celowniku cyberprzestępców
CERT Polska, działający w instytucie NASK, ostrzegał na początku tego roku przed nową falą oszustw wymierzonych w klientów PKO BP. Cyberprzestępcy rozsyłają fałszywe maile, które informują o konieczności aktualizacji danych konta bankowego. W rzeczywistości maile te mają na celu wyłudzenie danych logowania.
Zespół CERT Polska zauważył, że oszuści masowo wysyłają wiadomości, które wyglądają jak oficjalne komunikaty banku. Wiadomości te zawierają linki prowadzące do fałszywych stron, które przypominają stronę logowania PKO BP. Klienci, którzy wprowadzą tam swoje dane, narażają się na ich kradzież.
Zespół działający w instytucie NASK radzi, aby w przypadku otrzymania podejrzanej wiadomości, skontaktować się bezpośrednio z bankiem. Ważne jest, aby nie klikać w linki zawarte w takich mailach i zawsze logować się do bankowości internetowej poprzez oficjalną stronę banku.