Fabryka ma powstać do 2022 r. O zamiarach PKP Cargo poinformował PAP Witold Bawor z zarządu spółki. - Przewidujemy, że produkcja seryjna ruszy w ciągu 2-3 lat, dlatego że uruchomienie przedsięwzięcia wiąże się z dokonaniem niezbędnych inwestycji, uzyskaniem niezbędnych certyfikatów, uprawnień itd. - powiedział.
Jak dodał, PKP Cargo zakłada, że podstawowym produktem wyjeżdżającym z fabryki będzie wagon typu węglarka, co pozwoli na wymianę podstawowego taboru.
- Przewidujemy też, że zakład będzie na tyle elastyczny, że będzie dostosowany do zabezpieczenia aktualnych potrzeb rynku, które się w danym momencie pojawią. Myślimy również o wejściu w segment przewozów intermodalnych, czyli o budowie platform intermodalnych - dodał.
Czytaj także: Z Warszawy do Gdańska pociągiem w niecałe trzy godziny
Możliwe, że zakład będzie też produkował inne wagony specjalistyczne w krótkich seriach. W kwietniu Agencja Rozwoju Przemysłu i PKP Cargo podpisały list intencyjny w sprawie współpracy przy produkcji wagonów towarowych, które mają powstawać w byłej fabryce wagonów w Gniewczynie. Co - jak podkreślał wtedy prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz - wpisuje się w realizację strategii spółki, która do 2036 r. musi wymienić wszystkie wagony na tzw. ciche. W obecnym taborze aż 70 proc. wagonów towarowych ma więcej niż 30 lat.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl