Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

PKP Cargo odkupuje byłą fabrykę wagonów. Wznowi produkcję

26
Podziel się:

Była Fabryka Wagonów Gniewczyna znów ma funkcjonować. PKP Cargo chce odkupić od Forespo nieruchomości oraz ruchomości i wznowić produkcję wagonów towarowych.

PKP Cargo odkupuje byłą fabrykę wagonów. Wznowi produkcję
Była Fabryka Wagonów Gniewczyna znów ma produkować wagony (Adobe Stock, Adobe Stock)

“Łączna ostateczna cena sprzedaży nieruchomości i ruchomości objętych umową wynosi prawie 7,4 mln euro brutto” - podała w komunikacie spółka.

Rada nadzorcza PKP Cargo wyraziła zgodę na zawarcie umów z Forespo Poland dotyczących kupna nieruchomości i ruchomości po byłej fabryce Gniewczyna.

Zobacz także: Polski Ład. Kołodziejczak: Stek bzdur. Będziemy gradem dla Kaczyńskiego

Obecnie nie jest tu prowadzona produkcja taboru, ale Forespo Poland ma w swoim ręku nieruchomości z halami produkcyjnymi, magazynami i obiektami biurowymi oraz bocznicą kolejową.

- Zgoda rady nadzorczej była niezbędna do podpisania umowy z Forespo, co mamy nadzieję nastąpi w najbliższym czasie. Chcemy potem jak najszybciej przystąpić do prac przygotowawczych przed ponownym uruchomieniem produkcji wagonów - stwierdza prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz.

Prezes zaznacza jednocześnie, że decyzja o wznowieniu działalności fabryki w Gniewczynie jest podyktowana potrzebami rynku kolejowego.

- W Polsce i Europie zaczyna być odczuwalny brak wagonów towarowych. Widać to było choćby przy okazji przetargów na zakup taboru z unijnym dofinansowaniem. Część przewoźników miała bowiem problemy z zapewnieniem sobie terminowych dostaw wagonów, były też przypadki, że z braku możliwości technicznych wykonania zamówienia nie dochodziło do podpisania umów z producentami - wyjaśnia Warsewicz.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(26)
WYRÓŻNIONE
Marek
3 lata temu
Sprzedano tez nowoczesne Elwro Siemensowi i ktory natychmiast zrównał zakład z ziemia, sprzedano Zelmera i to samo, sprzedano Tonsila i również zrównano z ziemia i setki innych firm w ramach wrogich przejęć zlikwidowano. Sprzedano cukrownie , oddano za bezcen cementownie, browary, Polfy, fabryki produkujące telewizory, radia, FSO, FSM , Dębica, CEMI itd... Kiedy winni tych przekrętów trafia za kraty?
.Xx
3 lata temu
Kto ,kiedy i za ile sprzedał ? I dlaczego zostały sprzedane takie zakłady?
kaz
3 lata temu
Sprzedali za 1 milion złotych a teraz zapłacą 7 milionów euro to jest intares życia PKP.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (26)
NiebaćPiS
3 lata temu
I cyk kolejny spółeczka dla kolejnych krewnych i znajomych Rodziny PiS. Autosan pod państwowym zarządem nie potrafił nawet w terminie oferty na przetarg zgłosić... Centralnie kierowana gospodareczka to dojna krówka dla partyjnych pasożycików...
pamiętam
3 lata temu
Największy przewoźnik kolejowy w Europie (wyłączając ZSRR) w latach 70-tych i 80-tych to PKP. Co z tego zostało...? Ano... spółki, spółeczki, ten od torów tamten od peronów, ów od trakcji a kolejny od wagonów, lokomotyw i przejazdów strzeżonych... dyrektorów, menagerów, rad nadzorczych i klakierów pełno tylko... stacje nie używane a tory zarośnięte trawą...
wasz elektryk
3 lata temu
tak sie kreci prawdziwe lody... o take polskę walczyłem
Janek
3 lata temu
pkp cargo to prawdziwy tygrys polskiego biznesu. Odkąd władzę przejął PiS ta giełdowa spółka prężnie rozwijała działalność. Strategicznie cena tej giełdowej spółki od 2015 roku do dzisiaj spadła z 70 złotych do 10 ( obecnie jest po ok 20 złotych) aby polscy inwestorzy mogli sie obkupić akcji, z zamiary PKP cargo są dalokosiężne -przejęcie transportu kolejowego w całej europie i pochłoniecie DB -Deutsche Bahn. To perła w koronie polskiego przemysłu jak PKN Orlen
A co
3 lata temu
oni zbudowali sensownego?
...
Następna strona