Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|

PKP Intercity kupuje 300 wagonów. Pod pewnym względem to historyczny przetarg

7
Podziel się:

Spółka PKP Intercity rozstrzygnęła przetarg na zakup 300 nowych wagonów. Może też - bez osobnego postępowania - zamówić dodatkowe 150. Pod względem liczby pojazdów to największy przetarg w historii przewoźnika. Za jego realizację zapłaci kilka miliardów złotych.

PKP Intercity kupuje 300 wagonów. Pod pewnym względem to historyczny przetarg
Wizualizacja nowych wagonów dla PKP Intercity (PKP Intercity, PKP Intercity)

Przetarg PKP Intercity ogłosiło pod koniec 2022 r. W postępowaniu zmierzyły się dwie polskie firmy: H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania oraz Newag z Nowego Sącza. Górą okazała się wielkopolski producent.

Zwycięski oferent zaproponował niższą kwotę - ok. 4,23 mld zł. Skorzystanie z prawa opcji - czyli zamówienia dodatkowych 150 wagonów - może państwowego przewoźnika kosztować dodatkowe 6,35 mld zł.

- Właśnie rozstrzygnęliśmy największy w historii spółki przetarg pod względem liczby pojazdów. Dzięki realizacji tego zamówienia w 2028 r. będziemy dysponować minimum 300 wagonami różnego typu, zaprojektowanymi w nowym designie, co pozwoli zaoferować pasażerom nowy standard podróży i zachęcić jeszcze więcej osób do korzystania z przejazdów dalekobieżnych - komentuje w komunikacie spółki Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Filipem Bittnerem

Na jakich trasach zobaczymy nowe wagony PKP Intercity?

- Chcemy, aby te 300 nowoczesnych wagonów było wykorzystywanych do obsługi pociągów kursujących w ramach kategorii średniej - jednej z trzech nowych kategorii połączeń, które PKP Intercity planuje uruchamiać w perspektywie 2030 r. - mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu przewoźnika.

I dodaje: - Pociągi kategorii średniej połączą główne aglomeracje, zatrzymując się w mniejszych ośrodkach, jak również będą kursować za granicę.

Nowe wagony będą homologowane na sieci kolejowe Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier i Litwy. Nowe jednostki docelowo, po uzyskaniu homologacji, będą mogły obsługiwać trasy: Warszawa - Poznań - Berlin, Warszawa - Poznań - Szczecin, Warszawa - Katowice - Bohumin, Przemyśl - Kraków - Katowice - Wrocław - Berlin, Przemyśl - Kraków - Katowice - Wrocław - Szczecin, Gdynia - Poznań - Wrocław - Praga czy Kraków/Wrocław - Bohumin.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
WYRÓŻNIONE
Tomasz
8 miesięcy temu
Ja o tych wagonach już 2 lata temu czytałem i jakoś jeszcze ich nie ma😂
Gienek
8 miesięcy temu
Najważniejsze jest zawieszenie wózków i wyciszenie wagonu , a nie tylko piękny design i darmowe wifi
Dan
8 miesięcy temu
Niech jeszcze kupią Warsy, bo na trasie Warszawa -Szczecin i dalej, jeden pociąg posiada taki wagon! To żart.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (7)
Dan
8 miesięcy temu
Niech jeszcze kupią Warsy, bo na trasie Warszawa -Szczecin i dalej, jeden pociąg posiada taki wagon! To żart.
Addam
8 miesięcy temu
Możecie skonstruować najpiękniejsze wagony świata.. ale co z tego skoro pociągi mają po kilka godzin spóźnienia..i dlaczego te nowe wagony nie bedą jeździły na szlakach- Gdynia- Warszawa, Gdynia- Katowice .. Gdynia- Kraków??
Ambroży
8 miesięcy temu
Wiecie co, ja już odkładam na starość na bieżąco - mam biznes w nieruchomościach, dbam o podwyższanie ich wartości, bo współpracuję z firmą Polzen, polecam!
Ja Zygman
8 miesięcy temu
Przetarg zorganizowany jeszcze przez poprzednią ekipę.... Do podpisania umowy jeszcze nie doszło... Obawiam się unieważnienia bez podania przyczyny.... I w ostateczności nowy przetarg wygrany przez... Tak jest... Niemiecki Simens.... Podobnie jak z wiatraki na Bałtyku.... Obym się mylił....
Tomasz
8 miesięcy temu
Ja o tych wagonach już 2 lata temu czytałem i jakoś jeszcze ich nie ma😂