Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Łukasik
|
aktualizacja

PKP uczy się na błędach. Zanim kupi pociągi, podda je testom

126
Podziel się:

Najpierw dwa lata jazd testowych, a dopiero potem decyzja o zakupie. PKP wyciąga wnioski po chybionej inwestycji w Darty. Siedem składów od bydgoskiej Pesy jest uszkodzonych i nie przewozi pasażerów.

- Za pewne przyspieszenia poprzedniego okresu płacimy do dziś - powiedział prezes PKP SA Krzysztof Mamiński
- Za pewne przyspieszenia poprzedniego okresu płacimy do dziś - powiedział prezes PKP SA Krzysztof Mamiński (East News, Mariusz Grzelak/REPORTER)

Nieprzyjemna przygoda z wagonami bydgoskiej Pesy zadziałała jak zimny prysznic na głowy szefów kolejarskiej spółki. Przetargi będą wyglądały inaczej. Jak?

- Przy zakupie nowych pociągów będzie tak, że najpierw deska kreślarska, później dwa lata jazdy obserwowanej, wyciągnięcie wniosków z prób i dopuszczenia, a dopiero później produkcja seryjna. Za pewne przyspieszenia poprzedniego okresu płacimy do dziś, ale chcemy uczyć się na błędach - powiedział Polskiej Agencji Prasowej prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.

I dodał:- Nie chcemy popełnić grzechu pierworodnego, że prosto z deski kreślarskiej pojazdy trafiają do produkcji i do eksploatacji, bo to widać chociażby po Dartach.

Zobacz także: Obejrzyj: 66 mld zł na inwestycje kolejowe. 90 proc. środków zaangażowanych

Produkowane przez Pesę Darty jeżdżą w barwach PKP Intercity od końca 2015 roku. Kolejowa spółka w swojej flocie ma 20 takich pojazdów.

Przewoźnik na początku kwietnia tego roku poinformował o wstrzymaniu sprzedaży biletów na niektóre połączenia obsługiwane przez Darty. Powodem było uszkodzenie siedmiu pociągów tego typu i wyłączenie ich z użytku.

PKP Intercity prowadzi jednocześnie przetarg na pozyskanie 12 nowych pociągów. W styczniu tego roku wpłynęły w nim dwie oferty. Pierwszą złożyło konsorcjum firm PESA Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki o wartości 1,171 mld zł. Drugą - spółka Stadler Polska o wartości 1,015 mld zł

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(126)
WYRÓŻNIONE
Tomek
6 lat temu
I jak prześmiewcy Pendolino, nie wstyd wam, one ciągle jeżdżą a te stoją. Niezawodność kosztuje.
Trójmiasto
6 lat temu
Od pierwszego dnie jeżdżę co najmniej dwa razy w tygodniu Pendolino na trasie Trójmiasto - Warszawa - Trójmiasto i oprócz dwóch przypadków, że ktoś się wpakował pod pociąg nie było absolutnie żadnych problemów.
Czytaty
6 lat temu
Ja do autorów artykułu, czy możecie wyjaśnić nam wszystkim, dlaczego artykuł o wadliwych Dartach, obrazujecie zdjęciem Pendolino? W mojej opinii to jest zwykłą nieuczciwość, dzięki której ofiary kultury obrazkowej piszą bredniane komentarze, nijak mające się do tematu. Chyba, że to taka próbka, mająca pokazać poziom intelektualny i umiejętność czytania elektoratu, a wychodzi, że jest dramatyczny. Ludzie czytajcie, to nie boli, oglądanie wyłącznie obrazków nie wystarcza.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (126)
gutek
6 lat temu
Czy pociągi Stadlera też trzeba testować-raczej nie a to właśnie Stadler dał najlepszą cenę za 12 nowych EZT i PKP IC zwleka z podpisaniem umowy na dostawę. PIC po prostu nie ma pieniędzy i wymyśla .testować to tylko Pese bo to oni robią dziadostwo
Lanpista ze |...
6 lat temu
Boże ! Kto w tych kolejach pracuje , ze dopiero dokonał takiego epokowego odkrycia, ze przed zakupami robi sie rozeznanie wartosci "towaru" w tym testy potwierdzajace przydatność i nasze oczekiwania ! Zapewnie sa to absolwenci najwazniejszej polskiej "Uczelni " z nad Wisły !
Semafor
6 lat temu
Jak by nie kupili to stracono by unijne dofinansowanie. A tak popełniono błędy za unijne pieniądze ale kupiono nowoczesne składy zarobiła fabryka i teraz tylko naprawcza modernizacja.
Ok
6 lat temu
Sporo!
Obywatel
6 lat temu
Skoro pesa nigdy składów takich jak dart nie produkowała, tylko zajmowali się modernizacją wagonów, to co chcecie? Pendolino czy ICE 4 generacji, to lata doświadczeń. A my przez 3 dekady produkowaliśmy EN57.
...
Następna strona