Polacy pokochali zakupy w internecie, a razem z nimi – płatności bezgotówkowe. To zdanie zaczyna brzmieć jak banał, ale takie są fakty - potwierdzone liczbami. Jak wylicza Gemius, w 2023 r. już 79 proc. rodzimych internautów, a więc ok. 23 mln osób, kupowało w sieci. Co więcej, pod względem liczby transakcji jesteśmy w ścisłej europejskiej czołówce. Wyprzedzają nas jedynie Grecy oraz Brytyjczycy (dokładne analizy znajdziecie w raporcie "Digital 2024"). Spowolnienia eksperci nie przewidują, przeciwnie, rynek nadal będzie rósł w siłę. Strategy& prognozuje, że w 2028 r. wartość e-commerce w Polsce przekroczy 192 mld zł, co oznacza wzrost o 52 mld zł w ciągu niespełna czterech lat.
Co naturalne, wzrosty na rynku e-commerce pociągają za sobą rozwój transakcji bezgotówkowych. Polacy chcą dziś płacić przede wszystkim sprawnie, wygodnie i bezpiecznie. Kupując w sieci, często sięgają po karty płatnicze, a coraz chętniej także po Click to Pay. To ostatnie rozwiązanie szybko zyskuje na popularności, przyjrzyjmy się mu więc bliżej.
Koniec z logowaniem i hasłami
Click to Pay, nowy standard płatności kartą w internecie, jest dostępny w coraz większej liczbie polskich e-sklepów. Jak działa to narzędzie? Click to Pay pozwala na zapisanie wielu kart płatniczych w jednym profilu. Dzięki temu rozwiązaniu nie musimy już każdorazowo wprowadzać danych kart, logować się do e-sklepów czy zapamiętywać haseł, bo zostaniemy automatycznie rozpoznani podczas dokonywania płatności.
Transakcje w Click to Pay są chronione technologią tokenizacji, dzięki czemu dane kart i sam proces płatności są jeszcze bardziej bezpieczne. Technologia ta chroni dane osobowe, dane karty i szczegóły transakcji. Click to Pay opiera się na globalnych standardach branży płatniczej, opracowanych przez organizację EMVCo (tę samą, która firmuje płatności zbliżeniowe) i obsługuje główne sieci kartowe.
Jest to również rozwiązanie w pełni intuicyjne. 85 proc. pytanych w badaniu Minds & Roses "Click to pay: Ocena nowej formy płacenia kartą on-line", którzy na co dzień płacą kartą za zakupy w sieci, uważa, że proces płatności jest łatwy i zrozumiały.
Szybkie i bezpieczne transakcje
Jak działa Click to Pay? Konsumenci, którzy podczas płatności zapiszą kartę Mastercard (kredytową, debetową i przedpłaconą) do Click to Pay, a następnie dodadzą urządzenia do zaufanych, przy kolejnych zakupach i płatności przez Click to Pay zostaną z automatu rozpoznani, a transakcję sfinalizują jednym kliknięciem. Jeśli kupujący zapisze kartę do Click to Pay, a nie doda swojego urządzenia do listy zaufanych, podczas potwierdzania płatności kartą, będzie poproszony o wprowadzenie jednorazowego kodu przesłanego SMS-em lub wysłanego na podany adres e-mail.
- Click to Pay pozwala przenieść doskonale znane polskim konsumentom jednolite doświadczenie z płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych do świata online. W sklepach stacjonarnych, gdziekolwiek robimy zakupy, bez względu na to po jaką kartę sięgamy, proces płatności wygląda tak samo. Dokładnie na to również chcemy postawić w e-commerce. Skupiliśmy się na tym, aby uprościć sposób płatności w internecie, tak aby każdy klient, w każdym sklepie internetowym, płacił w jeden, bezpieczny i szybki sposób – mówi Daria Auguścik, dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce w polskim oddziale Mastercard Europe.
Co mogą zyskać na tym sklepy internetowe?
Aż 70 proc. konsumentów rezygnuje z zakupów online z powodu skomplikowanego procesu płatności lub obaw o bezpieczeństwo danych[1]. Click to Pay wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom, oferując prostą i szybką metodę płatności. Jakie korzyści płyną z tego dla sklepów internetowych?
- Większa konwersja i mniej porzuconych koszyków
- Złożone procesy płatności i konieczność wielokrotnego wpisywania danych karty to częsty powód rezygnacji z zakupów. Click to Pay upraszcza ten proces, umożliwiając płatność jednym kliknięciem. Taka wygoda przekłada się na wzrost liczby sfinalizowanych transakcji, co jest kluczowe dla właścicieli e-sklepów.
- Zaawansowane bezpieczeństwo
- Click to Pay wykorzystuje technologię tokenizacji, która chroni dane klientów, zastępując je zaszyfrowanym tokenem. Dzięki temu wrażliwe informacje są bezpieczne i nieprzydatne dla cyberprzestępców. To rozwiązanie wzmacnia zaufanie klientów i pozwala sklepom oferować nowoczesne, bezpieczne płatności.
Click to Pay – przyszłość zakupów internetowych
Click to Pay to rozwiązanie, które poprawia doświadczenie zakupowe konsumentów. Poza wspomnianą już intuicyjnością i bezpieczeństwem umożliwia płatności jednym kliknięciem, znacznie przyspieszając cały proces. Wdrażając tę technologię, polskie sklepy internetowe zyskują szansę na dostosowanie się do rosnących oczekiwań klientów, wzmocnienie swojej pozycji na rynku oraz osiągnięcie przewagi, dzięki innowacjom technologicznym.
Dla przedsiębiorców z branży e-commerce, którzy chcą rozwijać swoje biznesy, Click to Pay jest rozwiązaniem, które szybko przynosi korzyści – zarówno w postaci wzrostu liczby finalizowanych zakupów, jak i w rosnącym zadowoleniu klientów.
Źródła:
[1] Mastercard Global Foresights, Insights & Analytics Research, Listopad 2023
Płatna współpraca z marką Mastercard