Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRWL
|

Plus musi oddać pieniądze abonentom. Zdecydował o tym UOKiK

16
Podziel się:

UOKiK nakazał Polkmtelowi, właścicielowi sieci Plus, wypłatę rekompensat abonentom. Chodzi o smsy premium, które były wysyłane do klientów sieci komórkowej.

Plus musi oddać pieniądze abonentom. Zdecydował o tym UOKiK
Plus musi wypłacić rekompensatę abonentom (Adobe Stock)

Polkomtel wypłaci rekompensaty swoim abonentom. Chodzi o nieprawidłowości związane z numerami i smsami premium. Skargi klientów sieci Plus trafiły do UOKiK, który zadecydował o wypłacie rekompensaty i zobowiązał Polkomtel do usunięcia nieprawidłowości związanych z smsami premium i wykorzystaniem numerów 7218 i/lub 60228.

Według ustaleń urzędu abonenci otrzymywali smsy z numeru 7218 np. o przepełnionej skrzynce telefonicznej, żeby ją odblokować, mieli wysłać smsa na numer 60228.

Przykładowa wiadomość to: "Info Czat: Skrzynka nr [***] jest pełna! Odczytaj te wiadomości za darmo! Slij bezpłatny sms CZAT na 60228 zanim zostaną skasowane! 7218.pl potem 2,46/doba". Jak poinformował UOKiK, wysłanie wiadomości oznaczało aktywację tzw. subskrypcji, w której konsument zaczynał otrzymywać jedną płatną wiadomość dziennie.

Abonenci mogli też prowadzić płatne SMS-owe rozmowy towarzyskie z tzw. centrum operatorskim. Ze składanych skarg wynika, że, nie wszyscy byli świadomi uruchomienia płatnych usług.

Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym to przedsiębiorca telekomunikacyjny, w tym przypadku Polkomtel, jest dostawcą usług premium.

”Spółka otrzymywała od konsumentów informacje o nieprawidłowościach, ale nie podjęła działań, aby usunąć ich źródło. W odpowiedziach na reklamacje był widoczny brak szczegółowej wiedzy na temat dodatkowych świadczeń i kontroli nad realizującymi je podmiotami. Przedsiębiorca formułował odpowiedzi do konsumentów w taki sposób, że mogły wprowadzać w błąd i utrudniać klientom dochodzenie roszczeń" – czytamy w komunikacie UOKiK.

Zobacz także: Wysoka inflacja. Minister Semeniuk: Problem? Jaki problem?

Polkomtel ma rozpatrywać reklamacje pozytywnie i zwracać kwestionowane przez abonentów opłaty, jeśli konsument został wprowadzony w błąd, szczególnie na etapie aktywacji usługi premium. Podobnie ma być w przypadku wcześniejszych reklamacji, jeśli spółka nie poinformowała w nich o możliwości zablokowania SMS-ów o podwyższonej opłacie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(16)
WYRÓŻNIONE
Janek Dobrara...
4 lata temu
Przecież oni to robią z premedytacją, i wszyscy o tym wiedzą w zarządzie Ale dopóki nie będzie latania osób winnych za ten proceder to zaraz będzie coś nowego bo nikt nie odpowiada tylko uokik należy śmieszne karę A operator zarobił 2 razy tyle co ta kara.
xyz
4 lata temu
Zastanawiam się nad zmianą operatora, ale gdy czytam takie news-y to raczej nie będzie nim Plus.
vxxvxv
4 lata temu
Nie wiem jak jest obecnie, ale kiedyś wyłączałem te usługi premium na swoim numerze w PLUS. Jest ich kilka. Każdą trzeba było wyłączać oddzielnie SMSem i następnie po minucie przychodził SMS z plusa, że mam potwierdzić, że limit jest O i po pewnym czasie przychodził SMS o wyłączeniu usługi. Dzięki tym umyślnym opóźnieniom cały proces wyłączenia tych kilku numerów zajmował niecałą godzinę. Dobrze, że w końcu dostali karę, co prawda za co innego ale związanego z tymi numerami premium.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (16)
Oszukali mnie...
8 miesięcy temu
Tu w plus nie da się nie płacić bo zablokują i koniec, tym razem oszukali mnie dlatego zdecydowałam o opuszczenie sieci plus
adam
2 lata temu
Z dala od nich - mają złodziejskie zapędy i metody działania z czasów bandyckich po upadku komuny. Nawet usług na kartę nie polecam, bo z niej też znikają systematycznie pieniądze, niby zgodnie z regulaminem, jaki nagle bez wiedzy użytkowników wprowadzono rzekomo. Panie Solorz - PRZYZWOITOŚCI W BIZNESIE odrobinę przydałoby się, bo przestaniemy być patriotami w biznesach !!!
FangFei
3 lata temu
polkomtel to oszukańcza firma działająca na zasadach parabanku, teraz wprowadzili opłatę za nie wykonywanie połączeń i oczywiście nie poinformowali o tym... ponownie nie dopełnili celowo obowiązku informacyjnego, powinni likwidować takie nieuczciwe firmy, a nie pozwalać im nadal działać...
marcin g
4 lata temu
oszuści przysyłali smsy o potwierdzenie zmian w usługach z płatnych numerów premium, ta firma razem z plej, który pobierał mi opłaty mimo że nie powinien i orange, który naciągnął moją matke na najroższy prąd na świecie do jednego wora, najuczciwsi są wynika z tego operatorzy wirtualni...
cde
4 lata temu
a kiedy orange za pysk? żeby zmusić do przechodzenia na abonament i rżnięcie klienta /gada czy nie gada/ to podnieśli opłaty na kartę do 0,4 zł za minutę. To rozbój w biały dzień pany z uokik! a nie wykorzystane w abonamencie to?- wiadomo, i kto jest złodziejem?