Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MAG
|

Plus ukarany przez UOKIK. Sieć zapłaci wysoką karę

7
Podziel się:

Polkomtel, operator sieci Plus, musi zapłacić prawie sześć milionów złotych kary nałożonej przez UOKiK. Sprawa ciągnęła się od 2014 r., a firma należąca do jednego z najbogatszych Polaków została ukarana za nieprawidłowości przy jednej z promocji.

Plus ukarany przez UOKIK. Sieć zapłaci wysoką karę
Operator Plusa ukarany. Sąd utrzymał 6 mln zł kary od UOKiK (Adobe Stock, Robson90)

Przypomnijmy, że prawie sześć milionów złotych kary UOKiK nałożył na Polkomtel w 2014 r. Chodziło o cykliczną promocję "Rachunek szczegółowy standardowy w pakiecie usług". Urząd stwierdził wówczas, że operator Plusa nie dostarczał abonentom wymaganych dokumentów, m.in. regulaminów promocji czy treści proponowanych zmian warunków umowy.

Zobacz także: Ucho Prezesa - rozmowa z Zygmuntem Solorz- Żakiem

Plus ukarany przez UOKIK

"Ponadto informując o możliwości uniknięcia opłaty za usługę rachunku szczegółowego po zakończeniu promocji Spółka wskazywała wyłącznie na najkorzystniejsze z jej perspektywy rozwiązanie czyli usługę e-rachunku" - przekazał Urząd i dodał:

Sąd uznał, że nawet korzystne ekonomicznie dla konsumentów zmiany muszą być wprowadzane zgodnie z przepisami prawa, a więc przy zachowaniu określonych w ustawie obowiązków informacyjnych. Za stosowanie nieuczciwych praktyk spółka została ukarana karą ponad 5,9 mln zł.

W zeszłym tygodniu, po latach sądowych batalii, Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezesa UOKiK.

Właścicielem Polkomtela, operatora sieci Plus, jest Cyfrowy Polsat, należący do jednego z najbogatszych Polaków Zygmunta Solorza.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
WYRÓŻNIONE
Joppa
3 lata temu
Mam abonament w plushu. Mam dostep jedynie do aktualnego wykazu polaczen. Nawet za dane sprzed miesiaca musze zaplacic 10 pln. Caly plus.
Bobo
3 lata temu
Tak mam numer w plusie dziś bardzo żałuję że zmieniłem operatora ,jak pięknie mówili jakie opcje będę miał ile korzyści bez limitu rozmowy tylko mając jeszcze środki na koncie blokują połączenia ,nie pomagają rozmowy ,ani żadne uwagi ,kończę z nimi umowę odchodzę do t,mobile sieć jeszcze w miarę dobra ale rozmowa z operatorem bardzo subtelna i wiarygodna polecam wszystkim ,bardzo jestem urażony operatorem plusa bo brak pokory i szacunku do abonenta ,życzę im aby potrafili być uprzejmi i wyrozumiali wobec abonentów w czasie rozmowy ,pozdrawiam,
Jetrzy
3 lata temu
Klient, nawet mają komplet dokumentów, raczej nie ma szans dowiedzieć się o warunkach promocji czy zasadach obowiązujących w regulaminie. Są one tak skomplikowane i napisane w nieprzyjazny sposób, że nie sposób przedrzeć się przez kilkadziesiąt stron, pisanych drobnym druczkiem. Dotyczy to WSZYSTKICH operatorów. Pamiętam, jak zawierałam pierwszą umowę na telefon komórkowy (nieistniejąca już marka Idea), to cała umowa mieściła się na 1 stronie (rubryki do wypisania) a regulamin usługi był po prostu na drugiej stronie. I koniec. Jasno, przejrzyście, zrozumiale. No ale teraz jest "lepiej".
NAJNOWSZE KOMENTARZE (7)
kazik
2 lata temu
nie chodzi mi o 250 ze mnie Plus naciagnal chodzi mi oto ze w takim gownie siedze
kazik
2 lata temu
plus nadal naciaga ludzi
kazik
2 lata temu
Plus nadal naciaga mnie juz naciagnal na 250 zl nie wiem za co za Jakies Worki Life
norpol
3 lata temu
Bardzo dobrze, te dużym sieciom już się w tyłkach poprzewracało, już nie wiedzą jak na tym kliencie się nachłapać. Proszę weźcie się jeszcze za te zagraniczne sieci handlowe, bo ci też nie wiedzą już jak tego klienta w konia robić. Ohyda !!!
Jetrzy
3 lata temu
Klient, nawet mają komplet dokumentów, raczej nie ma szans dowiedzieć się o warunkach promocji czy zasadach obowiązujących w regulaminie. Są one tak skomplikowane i napisane w nieprzyjazny sposób, że nie sposób przedrzeć się przez kilkadziesiąt stron, pisanych drobnym druczkiem. Dotyczy to WSZYSTKICH operatorów. Pamiętam, jak zawierałam pierwszą umowę na telefon komórkowy (nieistniejąca już marka Idea), to cała umowa mieściła się na 1 stronie (rubryki do wypisania) a regulamin usługi był po prostu na drugiej stronie. I koniec. Jasno, przejrzyście, zrozumiale. No ale teraz jest "lepiej".